Re: Jaki HDD do 350GB, pare zapytan.

Autor: [sis] <kamil.kowalski_at_gmail.com>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 20:07:58 MET

Hikikomori San napisał(a):

> Zyjesz w wielkim bledzie ;) Staram sie unikac filmow bazujacych na
> grach, z wyjatkami rzecz jasna ;)

a myslalem, ze to remake starego serialu s/f... chyba Ci z tvp2 mnie
oklamali :P

> No tak, kiepsko ;)

nie jest kiepsko :))))

> Hmmm, z tego co kiedys sluchalem jakiegos wywiadu, to dobre firmy
> odzyskuja dane przewaznie w 100% :)
>
> Po za tym goscie, ktorzy robia to na codzien... No na pewno szybciej
> wpadna co takiego moglo mu sie przytrafic temu dysku :)

dyski sa poszatkowane na setki partycji, mialem tam archiwa oraz bardzo
duze pliki, wiec szanse na odzyskanie sa raczej znikome.. na szczescie
znalazlem plyty z przed 2 miesiecy z rzeczami, na ktorych mi
szczegolnie zalezalo:
1. zdjecia :)))) (bo kopii nie mam na databanku)
2. prototyp softu, ktory pisalem od marca / kwietnia :)

reszta mnie juz nie interesuje tak bardzo - bez archwium poczty
przezyje, a kopie z kamery (a raczej orginaly) sa nieruszone na
kasetach, wiec co najwyzej kilkadziesiat godzin raz jeszcze je bede
zgrywal, a pozniej wielokrotnie dluzej przegladal i obcinal z
niepotrzebnych smieci :) ale i tak mowie 'wielke uufffff' bo na
zdjeciach i sofcie szczegolnie mi zalezalo - bo choc jest do
przepisania, to wlasnie zawiera mase w miare pooptymalizowanych klas i
pliki tekstowe z listami pomyslow :)))) jak widac, w miare przytomnie
priorytetowalem co trzeba zgrac na dvd :P

> Ja sie wlasnie zastanawiam, czy nie doplacic do lacza i nie wykupic
> serwera jakiegos, zeby mi sie wszystko bakupilo automatycznie...

dobry pomysl, ja teraz powaznie zastanowie sie nad przyrostowymi
backupami i systematycznoscia ich wykonywania - plyta dvd ma ten minus,
ze trzeba zrobic backup 'recznie', na hdd jest juz lepiej, bo wcale o
tym nie myslisz - jednak jak moj przyklad pokazuje, nie jest to
bezpieczne... pchanie wszystkiego przez net? hmm... mam na wyjsciu ok.
30kb/s - to tak po 6h w nocy + 8h w dzien daje nawet rozsadny 1GB...
jednak, bez komercyjnej uslugi raczej watpilbym w lepsza 'bezpiecznosc'
tego pomyslu niz hdd...

chyba jednak pozostane na kopii hdd + przyrostowka co tydzien na dvd
oraz zgrywanie orginalow z miniDV od razu na krazek.

ps. nawet nie masz pojecia jak bardzo sie ciesze :))))

pozdrawiam,
Kamil