Re: Word

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 19:23:09 MET

MaTT <mateo@rz.pl> wrote:

> Witam! Mam pewien problem, otóż zrobiłem dokument w moim Wordzie
> (2000) i chciałem go dać koledze do wydrukowania. Niestety, kiedy u
> niego otworzyłem, wszystko było nie na swoim miejscu. Pomyślałem,
> że trzeba zapisać plik pod innym formatem niż .doc. I tu rodzi sie
> mój problem: pod jakim? chciałem zrobić PDFa ale nie moge

            Nie czas porzucic stare, zamkniete i do tego nieudokumentowane oraz
zmieniajace sie z wersji na wersje formaty? Do tego, jak to czesto bywa u
uzytkownikow domowych legalnosc tych wordow/office od MS czesto stoi pod
duzym znakiem zapytania (nie sugeruje ze u Ciebie).
Wlasnie dopiero co ux.pl wypuscil kolejna wersje OO.org 2.1.0-1 - jest
sporo racji w tym http://www.ux.pl/about/?page=prasa&info=27
- rzeczywiscie uruchamia sie duuuzo szybciej, zwlaszcza po pierwszym razie
prawie jak notatnik (bez quickstartu w trayu oczywiscie).

Polecam goraco:
http://www.ux.pl/openoffice/?page=download

Sugeruje tez wyslenie SMSa i przestawianie sie stopniowo na OpenDocument -
w koncu od ponad roku w PL jest to jedyny obok RTF oficjalny format
dokumentow przeznaczonych do modyfikacji, a nie tylko do odczytu. No i w
OO.org masz standardowo wewnetrzny eksport do PDFa, tak ze nawet PDF
Creatora opartego na GhostScripcie nie trzeba (co nie znaczy ze nie jest
potrzebny - sam np: strony WWW ktore nie sa mi na tyle czesto potrzebne by
wrzucic je do ScrapBooka, a chce je miec lokalnie zapisuje jako eksport do
PDF przez PDF Creator wlasnie.

PS:
Tak wiem, to jest grupa sprzetowa, ale "apostolowania" za wolnymi,
darmowymi i w 100% legalnymi rozwiazaniami nigdy za wiele. Po znajomych
widze ze wielu siedzialo w domu na MS Office tylko z przyzyczajenia
i przekonania ze OO.org "jest strasznie trudny i nie nadaje sie do
uzywania". Udalo mi sie zachecic co najmniej kilkunastu i jesli ktos
pouzywa OO.org 2 tygodnie, miesiac to juz zazyczaj nie chce wrocic do
MS Office, zwlaszcza jesli to jest w domu i uzywa sie w 99% Writera.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl