Re: Siec WiFi

Autor: Paweł Kulesza <rokikulesza_at_nospam.wp.pl>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 19:24:37 MET

> Jak na moja umiejetnosc czytania ze zrozumieniem, to on ma _TERAZ_
> oba podlaczone po kablu i wlasnie chce laptop "ODWIAZAC" ze skretki
> przez przejscie na wifi - jak pisalem - calkiem logiczne w przypadku
> laptopa.

Fakt, jest to bardziej prawdopodobne niż moja wersja. Jednak dla mnie było
to takie oczywiste, że łącze wifi będzie zajęte. Mieszkałem niedawno w bloku
i kilka osób miało internet wifi, który docierał do nich skręcanym kablem.
Gdzieś tam przy antenie był sobie AP i rozdzielał neta.

> A kto powiedzial ze jest tam wolne gniazdo RPSMA lub podobne
> i dodatkowe radio jesli do mieszkania wchodzi kabel antenowy, albo to jest
> router z AP jesli wchodzi zwykla skretka?

Wg mnie łącze wifi ma wolne - chyba, że neta ma z rpsma.

> No to w koncu miales to gniazdo wifi zajete czy nie?

Nie, gdybym miał zajęte to nie dało by się tego zrobić (tak jak jest u mnie
w domu). U znajomego net idzie przez skrętkę, dzięki czemu wifi jest wolne.

> Bo jesli siec po skretce to cos takiego robi nazwyklejszy router
> zintegrowany z AP i switchem 4 portowym. Wpinasz skretke do WAN, antene
> do routera z AP a komputery stacjonarne po skretce i zazwyczaj dziala
> od pierwszego odpalenia po dhcp lokalnie, co najwyzej trzeba tylko
> skonfigurowac sam dostep do internetu na routerze do wymagan ISP.

I o to mi właśnie chodziło. Pytanie jest takie czy kolega ma neta ze skrętki
czy rpsma (bo to moim zdaniem nie jest takie oczywiste, że jak ktoś ma neta
wifi to nie może mieć go doprowadzonego ze skrętki).

> Kabel antenowy, kabel wifi lub podac jego oznaczenie - typowo u
> klientow H155, RLE8, rzadziej H1000. Kabel koncentryczny w kontekscie
> sieci
> kojarzy sie ze starym BNC.

Ok.

> [...]
> znakami diakrytycznymi, ale strasznie ciezko przestawic mi sie po tylu
> latach - przyzwyczailem sie jeszcze na terminalach IBM VMS/XA, a tam
> takich
> luksusow nie bylo. Do tej pory mi to zostalo i duzo szybcej pisze mi sie
> bez pl znakow (alt jednak wymaga obu rak), no i sam xnews nie ulatwia
> sprawy, a przyzwyczailem sie do czytnikow konsolowych lub semikonsolowych
> i kolejne proby przesiadki na Thunderbirda (jest praktycznie na kazdy
> system a to spory plus) jakos mi sie nie udaja - brakuje niektorych

Ja też nigdyś pisałem bez polskich znaków diaktrycznych, przestawienie się
nie było aż takie trudne i teraz właściwie piszę z tą samą prędkością
używając końcówek:)