Re: optymalna konfiguracja RAID 0 na Asus P5W DH Deluxxe

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 11:23:01 MET

"Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message
news:enegr3$dpf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Wiem, że na temat konfigurowania RAID pisano już wiele; wiem też, że mój
> problem jest na tyle szczególny (ograniczony do jednego modelu płyty
> konkretnego producenta), że powinienem byc może szukac pomocy gdzie
> indziej. Ale cóż: support techniczny Asusa działa tak, jak działa; OEM u
> którego złożyłem komputer - jeszcze gorzej, a że użytkowników tej płyty (i
> podobnych) jest sporo - pozwalam sobie zadać to pytanie tutaj...
>
> Na płycie są dwa układy - Intel i Jmicron. Z tego, co rozumiem z lektury
> _FATALNIE_ napisanej instrukcji, skonfigurować RAID 0 można z
> [...]

Dodam jeszcze, że EZ Backup RAID buduje się w oparciu o jeszcze inny
kontroler - Silicon Graphics. Są więc w sumie aż trzy sposoby konfigurowania
macierzy, oczywiście z instrukcji nie wynika, który jest najoptymalniejszy
dla konkretnych zastosowań. A co gorsza, obecne ustawienia w BIOSie nijak
nie pasują do żadnego ze sposobów konfiguracji RAID, opisanych w Instrukcji!
Domyslam się, że te ustawienia były inne podczas konfigurowania macierzy, a
potem mogą już nie miec znaczenia - czy to możliwe?Niedługo będę robił
instalacje od nowa (pojawi się Vista), i chciałbym to zrobić świadomie i
optymalnie. Bardzo bym nie chciał stracic czasu na backupy i zabawę od zera
w przypadku, gdyby miało sie okazac, że obecny konfig jest akurat optymalny
(Sandra pokazuje całkiem dobre wyniki dla macierzy RAID 0 - transfer rzędu
136 MB/sek).

Bardzo prosze o pomoc!

Piotr