optymalna konfiguracja RAID 0 na Asus P5W DH Deluxxe

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 21:54:31 MET

Wiem, że na temat konfigurowania RAID pisano już wiele; wiem też, że mój
problem jest na tyle szczególny (ograniczony do jednego modelu płyty
konkretnego producenta), że powinienem byc może szukac pomocy gdzie indziej.
Ale cóż: support techniczny Asusa działa tak, jak działa; OEM u którego
złożyłem komputer - jeszcze gorzej, a że użytkowników tej płyty (i
podobnych) jest sporo - pozwalam sobie zadać to pytanie tutaj...

Na płycie są dwa układy - Intel i Jmicron. Z tego, co rozumiem z lektury
_FATALNIE_ napisanej instrukcji, skonfigurować RAID 0 można z wykorzystaniem
każdego z nich, jednak odniosłem wrażenie, że któryś (bodajże Jmicron) jest
bardziej zorientowany na obsługę zewnętrznej macierzy dyskowej.

Zamawiając komputer z tą płytą, poprosiłem o postawienie systemu na dysku
PATA (miałem taki 250 GB, więc chciałem wykorzystać), oraz o skonfigurowanie
stripa na dwóch dyksach SataII. Tak też zrobiono, ale mam wątpliwosci, czy
optymalnie:

- system widzi macież jako dysk zewnętrzny (?)
- w BIOSie widzę, że ustrojstwo pod nazwą EZ Backup jest wyłączone
- JMicron działa w trybie Basic
- SATA jest skonfigurowane jako Standard IDE (?)

To tyle co w tej chwili pamiętam z BIOSu, natomiast Sandra melduje masę
komunikatów o nieoptymalnym skonfigurowaniu obu dysków (PATA i RAIDu z 2
SATA)...

Jak najoptymalniej powinno się skonfigurować taki system? Proszę o dość
podstawowy poziom wykładu:)

Piotr