Re: optymalna konfiguracja RAID 0 na Asus P5W DH Deluxxe

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 14:26:40 MET

"Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message
news:enegr3$dpf$1@atlantis.news.tpi.pl...

OK - odkryłem wreszcie, że RAID 0 w moim komputerze został założony na
Silicon Image, narzędziem Asusa o nazwie EZ Backup (nazwa stąd zapewne, że
domyślną konfiguracją macierzy jest tu RAID 1).

Niedługo będę instalował Vistę, i przy tej okazji chciałbym zoptymalizować
konfigurację dyskową. Czy skoro ten RAID 0 pracuje poprawnie (czy szybko, to
nie wiem, bo nie mam porównania - ale transfer ma ponad 2 razy większy od
dysku PATA, który też mam w tym komputerze jako systemowy), warto go
zmieniać?

Nie wiem czemu, ale bardziej mnie przekonuje Storage Matrix na Intelu
ICH7R - w opisie jest wspomniana opcja postawienia RAID 0 oraz RAID 1 na
jedynie 2 dyskach, ale nie jest opisany sposób postępowania (no bo chyba nie
chodzi o RAID 10, do którego potrzeba 4 dysków i który opiera się na obu
kontrolerach ICH7R oraz Silicon (EZ-Backup); nazywa się to Cross-RAID).

Czy ktoś wie, jak postawić RAID 0 i RAID 1 na tym Intelu, mając tylko 2
dyski SATA? I czy pod wzgledem wydajności ICH7R oferuje więcej, niż
EZ-Backup?

Piotr