Re: optymalna konfiguracja RAID 0 na Asus P5W DH Deluxxe

Autor: ggs <ggs__at__konto.pl>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 22:39:39 MET

"Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message
news:enegr3$dpf$1@atlantis.news.tpi.pl

> - system widzi macież jako dysk zewnętrzny (?)

Hmm tzn. ? Siedzi w ikonce bezpieczne usuwanie sprzetu ?

> - w BIOSie widzę, że ustrojstwo pod nazwą EZ Backup jest wyłączone

Nie mam tego ale jak wielokrotnie czytalem to ludzie marudza na to.

> - JMicron działa w trybie Basic

Uzywam tego kontrolera tylko do CD i ewent. chwilowo podpinanych dyskow.

> - SATA jest skonfigurowane jako Standard IDE (?)

Niedobrze.
Takie ustawienie to chyba tylko dla DOSa/Win95 albo innych niewindzianych OSów.
Dla raida - RAID , dla pojedynczego - AHCI i nic wiecej nie potrzeba.

> Jak najoptymalniej powinno się skonfigurować taki system? Proszę o
> dość podstawowy poziom wykładu:)

Sam nie uzywam co prawda RAIDA ale sporo instalacji z raidem juz za mna.
Stawiam na Intel Matrix RAID Storage (moim skromnym zdaniem Nobel - w nowej
kategorii ;) -za ten pomysl). Czyli dwie macierze na dwoch dyskach.
Zarowno 0 jak i 1. Szybkosc i bezpieczenstwo w jednym.

W Twoim przypadku o ile zadbasz o bezpieczenstwo RAIDA 0 (chocby schedulowane
kopiowanie waznych rzeczy na ten PATA 250GB) to usunalbym ta macierz , ktora
sprzedawca postawil i utworzylbym ja jeszcze raz , zgodnie z prawidlami.

*
Core2Duo E6400, P5B Dlx/Wi-Fi, 2048MB/533, Sapph_X1600XT
CT-A2ZS1394,CT-InspireP580 5.1,TV2000XPExp,Hyundai_IQ790
3xST3250620NS,SD-M1712/GSA-H22LRBBU,GPS-350BB-101A