Nowy pecet -- potrzeby a dobrany zestaw

Autor: Marcin <znepva_at_clgnwavx.arg>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 11:47:30 MET

Cześć,

Doszedłem do wniosku, że nie ma sensu bawić się w unowocześnianie
mojego dwuipółletniego komputera kupionego w czasach, kiedy na
wszystkim musiałem oszczędzać, tylko trzeba kupić coś nowego.

Moje priorytety:
* cichość działania -- obecna obudowa rezonuje, że strach słuchać;
wentylator na procesorze pierdzi -- raz ciszej, raz głośniej; oszaleć
można

* płynna obsługa wielu aplikacji "jednocześnie", bez przycinań i
innych takich, nawet w czasie kodowania do mp3 czy tym podobnych
zadań; obecnie nie jest z tym źle (Duron 1,6GHz, 768 MB ramu DDR1),
ale wiadomo, że zawsze mogłoby być jeszcze lepiej

* jak najmniej problemów z kartą graficzną; na początku swojej
przygody z komputerami miałem Rivę TNT2 M 64MB i było zero problemów;
później zmieniłem na Radeon 9250 i mimo poprawnej konfiguracji od
strony software'u po raz pierwszy w życiu zobaczyłem bluescreeny; w
zwiazku z tym chciałbym znowu coś na chipsecie nVidia; bez szaleństw
(nie gram w gry, czasem tylko jakaś sprzed kilku lat); chłodzenie
koniecznie bez wentylatora (bardziej zależy mi na cichym kompie niż na
graniu w gry)

* chciałbym, żeby to, co kupię, było po prostu porządne; nie będzie to
komputer drogi, ale takiego nie potrzebuję, bo wykorzystuję go głównie
do prac biurowych, oglądania filmów i słuchania muzyki

* ciekawi mnie też, czy przy moich priorytetach nie lepiej zostać z
tym, co mam -- bo i tak będzie cichsze niż najwolniejszy obecnie
złożony zestaw (a może odwrotnie?)

Oto, co wybrałem:
Płyta główna: Asus M2N4-SLI nForce 4 SLI
Procesor: AMD Athlon 64 3500+ BOX (Socket AM2) Orleans
(wentylator w pudełku)
Pamięć: GeIL Dual 2x 512MB DDR2 800 MHz
Dysk twardy: Seagate 160 GB Barracuda 7200.10 (8MB, Serial ATA II)
Karta graficzna: GeForce 7300LE Asus Top 256MB TV & DVI (PCI-E) TC
Obudowa: Chieftec BH-01B-B-SL - 400W

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy ten pudełkowy wentylator na
procka wystarczy i co sądzicie o obudowie/zasilaczu.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
Marcin.