Re: Nowy pecet -- potrzeby a dobrany zestaw

Autor: Altair <altair_m_at_usun-to.go2.pl>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 13:52:23 MET

Dnia Mon, 1 Jan 2007 11:47:30 +0100, Marcin napisał(a):

> * chciałbym, żeby to, co kupię, było po prostu porządne; nie będzie to
> komputer drogi, ale takiego nie potrzebuję, bo wykorzystuję go głównie
> do prac biurowych, oglądania filmów i słuchania muzyki
>
> * ciekawi mnie też, czy przy moich priorytetach nie lepiej zostać z
> tym, co mam -- bo i tak będzie cichsze niż najwolniejszy obecnie
> złożony zestaw (a może odwrotnie?)

Myślę, że nowy sprzęt będzie cichszy...

> Oto, co wybrałem:
> Płyta główna: Asus M2N4-SLI nForce 4 SLI

SLI Ci się za wiele pewnie nie przyda, ale za tą cenę płyta jest OK, a do
tego nie ma wiatraczka na chipsecie więc będzie cicho.

> Procesor: AMD Athlon 64 3500+ BOX (Socket AM2) Orleans
> (wentylator w pudełku)

Jeśli zależy Ci na płynności w działaniu przy wielu zadaniach to moim
zdaniem warto zainwestować w AMD Athlon 64 X2 3800+ OEM - tylko około 100
zł drożej od boxowego Athlona 64 3500+, wersja bez wentylatora bo boxowe
nie są projektowane z myślą o cichym działaniu. Masz dwa rdzenie i o 10%
mniejsze taktowanie, ale to sobie bez problemu podkręcisz ;)
A na wentylator proponuje Arctic Cooling Freezer 64 Pro za ok. 65zł - po
delikatnym zmiejszeniu obrotów za pomocą speedfana jest praktycznie
niesłyszalny. Jeszcze cichsze rozwiązania są już sporo droższe.

> Pamięć: GeIL Dual 2x 512MB DDR2 800 MHz

OK.

> Dysk twardy: Seagate 160 GB Barracuda 7200.10 (8MB, Serial ATA II)

Ok.

> Karta graficzna: GeForce 7300LE Asus Top 256MB TV & DVI (PCI-E) TC

Oj, słaba ta grafika... Jeśli w ogóle nie grasz w gry 3D to ok, a jeśli
zamierzasz czasami w coś zagrać to o wiele lepszy będzie GeForce 7300GT
Galaxy 128MB TV & DVI (500/1400) (PCI-E) Zalman - no ale ok. 150 zł
droższy, chłodzenie ma dość ciche.

> Obudowa: Chieftec BH-01B-B-SL - 400W

Kawał obudowy, na pewno nie będzie rezonowała :) Nie wiem jaki tam montują
zasilacz, pewnie Chieftec (GPS-400AA-101A) 400W. Akurat taki obok mnie
pracuje i powiem, że nie jest on super cichy, głowa od niego nie boli, ale
ja wolałbym coś chichszego np. TAGAN 380-U01 380W - koło 50zł drożej od
Chifteca.

pozdrawiam,

Marek

--