Re: Nowy pecet -- potrzeby a dobrany zestaw

Autor: gerlach <gerlach_at_localhost>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 18:46:27 MET

Marcin wrote:
> Cześć,
>
> * płynna obsługa wielu aplikacji "jednocześnie", bez przycinań

Tutaj polecałbym procesor 2-rdzeniowy, i dysk SATA-II, tzn. koniecznie z
NCQ, najlepiej z 16MB cache.

> (wentylator w pudełku)

Z wentylatorów polecam Arctic Cooling freezer 64 Pro (AMD) lub 7 Pro
(Intel). U mnie przy bezczynności komputera i lekkim obciążeniu pracuje
pasywnie.

Dodatkowo dzięki zakupowi osobnego wentylatora możesz kupić tańszy
procesor OEM.

> Dysk twardy: Seagate 160 GB Barracuda 7200.10 (8MB, Serial ATA II)

Mam do czynienia z tymi seagatami 250GB i 320GB, model jest bardzo udany
i szybki, ruch silnika jest niesłyszalny, dysk jest chłodny, natomiast
ruchy głowicą są słyszalne.

Obudowa Chiefteca nienajlepiej tłumią hałas od dysku ze względu na dużą
liczbę otworów wentylacyjnych przy wnękach dyskowych. Za to nie trzeba
dodatkowego wentylatora do chłodzenia dysku.

> Obudowa: Chieftec BH-01B-B-SL - 400W

Obudowy Chieftec są bardzo ciężkie i solidne i stoją stabilnie, czyli z
drganiami nie będzie problemów. Tylko sprawdź czy w tej obudowie jest
zasilacz Chiefteca, bo niektórzy sprzedawcy oszukują i wsadzają
zasilacze niższej jakości do dobrych obudów.

Zasilacze z dużym 12-cm wentylatorem z dołu są zazwyczaj cichsze od tych
z wciąganiem powietrza z przodu.

Zaplanuj zakup odpowiednich wentylatorów do tej obudowy - najlepiej o
szybkości obrotowej ~800 rpm. W zasadzie wystarczy jeden 12 cm,
wyciągający powietrze z tyłu, natomiast przydałby się drugi, 9,2cm
zamontowany w bocznej ścianie - dmuchający w kierunku chipsetu. Niestety
chipsety NVidia grzeją się dość intensywnie.