Prosba o wyjasnienie roznicy miedzy akumulatorami do notebooka

Autor: Adam <testxxx_at_wp.pl>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 11:46:59 MET

Gdy moj notebook pracuje z zasilacza, potrzebuje 19V.
Tymczasem standardowa bateria ma 14,4V i 2000mAh.
Czy to znaczy, ze podczas pracy z baterii wlacza sie jakis uklad podnoszacy
napiecie dostarczane z baterii do 19V?

Chce kupic drugi akumulator. Do mojego notebooka pasuja 2 modele:
1) 6-ogniwowy 10,8Vx4000mAh
2) 8-ogniwowy 14,4Vx4300mAh

Wiem, ze ten drugi jest lepszy, ale nie bardzo wiem, jak czytac te
parametry.
Czy liczy sie tylko ilosc amperogodzin, czy moze to jest tak, ze to jest
liczba amperogodzin przy podanym napieciu?

Innymi slowy, czy akumulator nr 2 bedzie dzialal dluzej od aku nr 1 o
4300/4000 = 1,075 czyli 7,5%?
Czy moze trzeba to policzyc tak:

Akumulator nr 1 ma 4000mAh przy napieciu 10,8V, wiec sprowadzajac to "do
wspolnego mianownika", przy napieciu 14,4V
byłby w stanie zaoferowac (10,8/14,4) * 4000 = 3000 mAh, czyli czas pracy na
akumulatorze nr 2 jest dluzszy o 4300/3000
= 1,43 czyli 43%.

Ktore obliczenia sa prawidlowe?
A moze to sie liczy w jakis jeszcze inny sposob?