Re: Identyfikacja plyty glownej MSI ...

Autor: Panth <panth_at__nospam_poczta.onet.pl>
Data: Sun 31 Dec 2006 - 00:33:20 MET

Roger(OS) wrote:

> Czyli procesory Athlon XP z innymi rdzeniami niz "Palomino" juz nie beda dzialaly? Max
> co wycisne z tej plyty to bedzie CPU z numeru katalogowego: AX2100DMT3C czyli
> w/w "Palomino" AMD Athlon XP 2100+
> Nie ma wiec sensu kupowania mniej grzejacego sie modelu bo prawdopodobnie go u
> siebie i tak nie odpale ? Czy np Athlon XP 2100+ Thoroughbred (nr. katalog.
> AXDA2100DUT3C) bedzie dzialal ? (lub np. 2000+)

Z tego co pisze ludzie działać niestety nie będzie. Aczkolwiek...

...tzw. "not supported" oznacza często, że:
a) procesor będzie działał poprawnie a przy uruchomieniu komputera
będziesz miał komunikat (Unknown CPU) - na "normalnej" płycie MSI
komunikat po prostu pojawiał się w BIOS-ie a potem wszystko (bez żadnych
interwencji użytkownika) działało poprawnie (sprawdzone osobiście). Na
płycie F-S jaką ty posiadasz nie wiem jak się taka konfiguracja zachowa
(może prosić np. o wciśnięcie klawisza przy każdym uruchomieniu).
b) procesor będzie wykrywany niepoprawnie - ja właśnie w celu obniżenia
temperatury mam do płyty z FSB max 133MHz włożonego jakiegoś Semprona
0.13um (FSB 166MHz) - i działa jako AthlonXP chyba 1700+ :)

Pozostaje niestety konieczność pożyczenia procesora i sprawdzenia.
Uszkodzenia (poza "fizycznym" ułamaniem) raczej nie ma możliwości -
nawet najszybsze Bartony działały na 1.65 więc podniesienie (jeśli płyta
nie obsługuje niższych napięć) do 1.75 procesora nie uszkodzi.

Paweł