Re: USB2SCSI?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 20:01:51 MET

JoteR napisał(a):

> ZTCP było to w miarę ustandaryzowane - nośniki 128, 230 i 640 MB.

230 MB i 640 MB jeszcze jakieś trzy lata temu widziałem w "sklepiku za
rogiem" nie mam pojęcia po co oni to sprowadzili do takiej małej
mieściny. ;) A nie było jeszcze czegoś o pojemności powyżej 1 GB? Tak mi
się wydawało, że coś takiego widziałem na allegro. :)

> Tyle że piekielnie drogie, ale nagrywarki CD-R dopiero trafiały pod
> strzechy a o CD-RW jeszcze nikt nie słyszał.

I nie ma się czemu dziwić. Zresztą wtedy nagrywarki CD-R też były
piekielnie drogie... Tak samo teraz - niebieskie lasery wchodzą do
sprzedaży bardzo powoli, w zastosowaniach profesjonalnych UDO już jest
od kilku lat. Też rzecz jasna koszmarnie drogie napędy i nośniki, nie
sądzę również, żeby kiedykolwiek trafiło do domowego użytkownika.
Poza tym jednak tego typu napędy mają pewną wielką przewagę - chociażby
ta kasetka. Ona chroni nie tylko przed zabrudzeniem i uszkodzeniem -
chroni przed idiotami, którym wydaje się, że można spód płytki radośnie
dotykać tłustymi palcami zostawiając tam odciski palców, albo, że można
płytę trzymać na blacie biurka i przesuwać rysując nią o podłoże. ;)
Wbrew temu co niektórzy myślą płyty (CD zwłaszcza, ze względu na brak
porządnej warstwy ochronnej od góry) są dosyć delikatne.
Jeśli ktoś miał NAPRAWDĘ ważne dane do zapisywania, to wolał wyłożyć te
kilka tysięcy na napęd + kilkadziesiąt zł za "dyskietkę". :)

> Co do trwałości, to na razie kasetka nagrana 10 lat temu daje się
> odczytać, przypomnij mi za 40 lat, to sprawdzę ten zapowiedziany
> 50-letni okres przydatności do spożycia. O ile będzie jeszcze istniał
> jakiś sprawny napęd, na którym da się te kasetki odtworzyć.

Napęd znajdzie się ZAWSZE. :) Jak ktoś ma ważne dane to i za 50 lat
zapłaci, żeby mu zrobili taki na specjalne zamówienie. ;)

Kiedyś było drogie, teraz za śmieszne pieniądze chodzi na Allegro. :) Z
tym, że dzisiaj 640 MB dyskietka już nikogo nie powala na kolana. :)

# /George Orwell - Rok 1984/