Re: wymiana talerzy w HDD

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 12:20:17 MET

axial nastukał(a):

> Człowieku... nie masz zielonego pojęcia
> o czym piszesz....
> W uszkodzonym dysku są problemy z podmianą
> elektroniki a ty piszesz o wymianie aluminiowych
> dysków, które są spasowane na ośce z "kosmiczną"
> dokładnością... Mylisz się o 0,01mm i już
> przy 2000 obr/min dysk Ci się rozlatuje...
> Wytłumacz nam na grupie jakim cudem udało Ci się
> zdjąć bez użycia siły, cieniutkie aluminiowe
> dyski z ośki na której są "wklejone"
> a następnie wstawić je w nowym dysku tak
> aby wpasowały się pomiędzy głowicami,
> które w starszych dyskach pracują ok. 0,001mm
> [...]

Więc tak. Zacznę od tego, że przed całą operacją zrobiliśmy namiastkę "Clean
Room" - tzn. użyliśmy bliżej nieokreślonej ilości Pronto na blacie stołu. Po
czym przystąpiliśmy do działania! :)

Talerze siedziały mocno przykręcone wraz z silnikiem do obudowy, więc po
prostu przełożyliśmy same głowice z jednego dysku do drugiego. Wcześniej
włączyliśmy padnięty dysk ze zdjętą obudową, żeby się upewnić, że to właśnie
głowice, mam gdzieś nawet filmik nakręcony aparatem :)

A tutaj zdjęcie:
http://kto.mabanana.net/operacja-na-otwartym-dysku.jpg

Operacja zakończyła się sukcesem, większość danych dało się odczytać :)

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...