Re: wymiana talerzy w HDD

Autor: axial <osoba_at_microsoft.com>
Data: Sun 31 Dec 2006 - 11:20:13 MET

Użytkownik "pwil" <pwil@kgb.pl.niedziala> napisał w wiadomości
news:Xns98A97D82B8093pwilatzpl@127.0.0.1...
(...)
> Więc tak. Zacznę od tego, że przed całą operacją zrobiliśmy namiastkę "Clean
> Room" - tzn. użyliśmy bliżej nieokreślonej ilości Pronto na blacie stołu. Po
> czym przystąpiliśmy do działania! :)
>
> Talerze siedziały mocno przykręcone wraz z silnikiem do obudowy, więc po
> prostu przełożyliśmy same głowice z jednego dysku do drugiego. Wcześniej
> włączyliśmy padnięty dysk ze zdjętą obudową, żeby się upewnić, że to właśnie
> głowice, mam gdzieś nawet filmik nakręcony aparatem :)
>
> A tutaj zdjęcie:
> http://kto.mabanana.net/operacja-na-otwartym-dysku.jpg

> [...]

Fakt... Myślałem, że przekładałeś talerze.
Z głowicami miałeś szczęście.
Problem w tym, że głowice są utrzymywane
nad dyskiem na "poduszce powietrznej".
Przesunięcie o kilka mikronów w górę czy w dół
lub złe zachowanie kąta ułożenia głowicy
względem talerza może spowodować, że głowica
albo się "wryje" w talerz albo będzie podskakiwać
jak kamień puszczony "kaczką" na wodzie.
W dyskach 2,5" (laptopowych) są dodatkowe zabezpieczenia
lecz zwykłe HDD ich nie mają.

ax