Komputer jako dysk twardy?

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_gmail.com.wytnij>
Data: Mon 25 Dec 2006 - 00:06:04 MET

Witam świątecznie!

Dzisiaj mój tata stwierdził, że wygodnie byłoby do naszego stacjonarnego
odtwarzacza podłączyć dysk twardy. Ja na to, że to owszem jest możliwe,
tylko odtwarzacz musiałby mieć gniazdo USB, a są już takie. Oczywiście
potrzebna by też była kieszeń, a to kosztuje. On na to wymyślił, żeby
położyć kabel USB do komputera. Pomysł sam w sobie trochę śmieszny, bo
komputer musiałby cały czas chodzić, ale w sumie zastanowiłem się
chwilę... jak sądzicie, dałoby się jakoś przekonać stacjonarny
odtwarzacz, że widzi dysk, a nie komputer?

I druga sprawa. Spotkałem się z informacją, że kieszenie USB posiadają 2
kabelki do USB, bo 1 port nie uciągnie tego dysku (albo 1 portem leci
zasilanie, a drugim dane, nie wiem). Jeśli tak, to czy można podłączyć
dysk do odtwarzacza (odtwarzacz ma 1 port USB)? Czytałem na jakimś
forum, że ludzie tak robią.

I trzecia sprawa. Spotkałem się z opinią, że porty USB, pod które
podpina się dysk, zostają po jakimś czasie wypalone i nie rozpoznają
np. odtwarzaczy MP3. Czy to prawda?

I czwarta sprawa, ile kosztuje dobra kieszeń zewnętrzna SATA>USB z
porządnym chłodzeniem? A ile wewnętrzna SATA>SATA?

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur