Re: 10% ze 100 Mbps

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 25 Dec 2006 - 00:21:33 MET

Osadnik <osadnik.www@wp.pl> wrote:

> JAKIe CPU maja te komputery?Realteki sa tak badziewne ze korzystaja
> bardzo mocno z mocy obliczeniowej procka - ja prz przy 30% zużycia CPU
> 2GHz. Drugi 800MHz - 80% zużycia. Do siostry ja wysyłam co ma 400MHz, to
> 1MB/s nie przekraczam.

            Dodaj od razu lepiej - spierniczony stos TCP/IP w win32 desktopowym,
nawet z rodziny NT. Efekt jest taki, ze nie tylko Realteki8139 (roznica w
obciazeniu przy transferze blokowym jest minimalna, gorzej na tym chipsecie
(i to niezaleznie od OSa) z gnerowaniem przerwan obciazajacych system przy
bardzo duzj ilosci malych pakietow co jest typowe dla ruchu typu P2P) i z
tego wlasnie wzgledu sa odradzane przez tworcow wniemal wszystkich
dystrybucji serwer/router na FreeBSD. Ale nawet stosunkowo niezle karty jak
3COM 905C-TX-M czy Intele PRO 100 na PII 350 pod win NT 5.x wyciagaja 5-7
MB/s - dlawi sie nie karta, a obciazony na 99-100% CPU. Od razu dodaje ze
bez firewalli, antywirusow itp. oraz HDD spokojnie wyciaga ~40 MB/s przy
obciazeniu ~5%. Co ciekawe pod linuksem, nie wspominajac o FreeBSD te same
karty wyciagaja maks przepustowosc przy obciazeniu OSa rzedu kilkunastu %.
AFAIK to nie jest wina sterownikow, a obslugi stosu TCP/IP windows wlasnie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl