Re: Monitor LCD dla gracza

Autor: Dominik76 <dominik76.NIESPAMUJ_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 04:53:17 MET

> Wiesz.. za 1000zł coś znajdziesz, ale za 2000zł też ;) Jeśli gry to tylko

Najlepiej za 1400 - 1500 zł.

> TN. IMHO strategie nie tyczą się wymagań gier - tam w sumie nie ma akcji..
> chociaż - to zależy o jakich strategiach myślisz. Bo jeśli cywilizacja to
> między grą a pulpitem większych różnic w dynamice ruchów nie zauważysz ;)

Bez przesady nie tylko TN, wszystkie nowe PVA będą wystarczająco szybkie,
a podwzględem pozostałych parametrów dużo, dużo lepsze.

Gry też lepiej wyglądają jak są w pełnej, pięknej palecie barw co TN nie
zapewnia.
Oczywiście są wyjątki (choć nie do końca) - najnowsze iiyamy są przyzwoite,
najnowsze NECi też.

> Jeśli ktoś piszę o grach to nasuwa mi sie potrzeba wyeliminowania
> smużenia.
> W zasadzie w każdą giere pograsz z czasem matrycy nie większym niż 8ms w

Nawet przyjmując tą granicę marketingowego czasu 8ms, to
mamy do rozpatrzenia polecane akurat przeze mnie monitory na matrycy
PVA jak np. Samsung 970P czy 971P:
http://www.proline.pl/shop.php?id=news&subid=samsung_971p_jakosc_i_design_reonys&grupa=shop

O jakości tej matrycy świadczy fakt że jest ona w dużo droższych Eizo czy
NECu 1990FXp, które kosztują ponad 2tys.

> pełnym komforcie. Tylko czy nie będą Cię drażniły ubogie kąty widzenia w
> matrycy TN - ruszysz głową w górę czy w dół a obraz przestanie być
> widoczny.

U tu się zgadzam, matryca TN odbiedy by uszła, gdyby nie te przeraźliwie
niskie kąty.
Nie kupuj TN, zwłaszcza że mówisz że strategie przede wszystkim więc nie
potrzebne
są ci wynalazki w stylu 2ms.

> W skrócie - szukaj czegoś na TN o możliwie najkrótszym czasie reakcji, z
> wyjściem DVI i kontrastem minimum 700:1. Reszta to już kwestia gustu i
> tego co wyczytasz na mva.pl ;)

Dołóż 4 stówy i będziesz miał profesjonalny monitor na matrycy PVA i to na
dodatek
19" a to daje duży komfort i duża powierzchnia i duży piksel nie męczący
wzroku.

A jeśli koniecznie TN to warto przyjrzeć się temu nowemu NECowi:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=NEC+LCD+90GX2+SIL%2FBL
wysoka, uzasadniona pozycja w rankingu Chipa:
http://rankingi.chip.pl/ranking_7938.html?tt_c1=&tt_c2=&tt_c3=&tt_col=&tt_id=12&tt_cmd=1&tt_s=M3
Monitor dość drogi, dlatego mógłbym polecić go osobą które grają w bardzo
dynamiczne
gry z pełno ekranową animacją, strzelanki, samochodówki.