Re: Vista hardware compatibility list (HCL)

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 21 Dec 2006 - 18:24:11 MET

Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> Tam jest chyba jakiś myk z certyfikatami, u mnie w Operze transfer
> zacina się na etapie ustanawiania https.

            Zachowanie identyczne.

> Jak może zauważyłeś, od pewnego czasu niemal wszystkie strony MS
> otwierają się bezproblemowo w innych przeglądarkach,

            Ok, to trzeba przyznac.

> można też alternatywnie sprawdzać legalność systemu.

            Masz na mysli MS GenuineCheck w postaci pliku exe, bo na win2k
z automatu przez WU-IE to nie dzialalo od kiedy pamietam?

> To jest tylko lista sterowników działających (lub nie) w trybie
> *natywnym*. Pozostałe mają duże szanse poprawnej pracy po instalacji w
> trybie kompatybilności z XP.

            OK, o ile mi wiadomo Vista nie akceptuje sterowniko bez podipus
cyfrowego, a takich do XP jest calkiem sporo, zwlaszcza do mniej
popularnego czy starszego sprzetu.

> Być może. U mnie Vista działa spoko na nForce2/Barton 2500/1 GB RAM i
> ATI Radeon 9200, którego notabene brak na liście HCL. I nie sądzę żeby
> to była jakaś wypasiona konfiguracja :-).

            A dziala ten R9200 z bajerami z Aero Glass? Bo o tym pisalem podajac
wymaganie sprzetowe AIGLX/Compiz. Tak swoja droga pewnie wiesz jak wyglada
sprawa z Vista RC1 - sciagnalem ja jakis czas temu do przetestowania
na ULI1695/A64 @2,5GHz/1GB RAM/GF7600GS@GT i im wiecej czytam na temat
nowych pomyslow na kontroloanie i ograniczanie uzytkownika tym mniej mam
ochote to testowac. Nie wiem tylko czy ten kod instalacyjny przeslany przez
MS jest aktywny przez 120 dni od wygenerowania (i wyslania mailem) czy
przez 120 dni od instalacji, nie pozniej niz do 1 czerwca 2007. Jak to w
rzeczywistoci wyglada?

> Jak na razie prawie wszystko zadziałało od pierwszego kopa, a reszta
> po krótkiej kombinacji.

            Ale mi chodzilo o dzialanie w druga strone - nie nowego softu pod
Vista, bo tu poroducenci poprawiaja na biezaco niezgodnosci tak jak bylo po
premierze XP, tylko o to ze jak Vista sie zadomowi na rynku to stopniowo
zaczna sie problemy z dzialaniem nowego softu pod winXP/2k na zasadzie "bo
tak" by ukrecic leb starszym OSom i napedzic koninkture na Viste. Na
marginesie - gdzies niedawno widzialem opis do patcha dla Dooma3 tak by
dzialal pod win9x. Okazalo sie ze nie korzysta z zadnych funkcji winNT 5.x
tylko ma na sztywno podlinkowany kernel32 "tak sobie bez celu" i bez niego
nie rusza - jak widac producentowi czysto komercyjnego softu, teoretycznie
niezaleznemu od MS nie zalezalo specjalnie na zwiekszeniu kregu
potencjalnych klientow. Najsmieszniejsze jest to ze, ludzie pisza ze po tym
patchu dziala pod win98 bez najmniejszego problemu. To jest chore,
zwlaszcza w przypadku OSow komercyjnych, gdzie nie wydaje sie po prostu
polecenie aktualizacji systemu, tylko trzeba leciec do sklepu ze spora
iloscia gotowki i przy okazji zgadzac sie bez szemrania na coraz bardziej
restrykcyjna licencje :/

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl