Re: Vista hardware compatibility list (HCL)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 21 Dec 2006 - 12:03:08 MET

"Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> wrote in message
news:Xns98A01BB66F521mbien@127.0.0.1...

> Faktycznie - sprawdzane w FF, Operze i Konqerorze - wszedzie qpa.
> Na komputerze z win2k mam zablokowany dostep do sieci dla IE (uwazam ze
> IE6
> nie nadaje sie do niczego poza sciaganiem robakow, a stworzone w pocie
> czola "cudo" w postaci IE7 oczywiscie na w2k juz nie dziala. Na czysto
> linuksowym konfigu IE nie ma z przyczyn oczywistych. Witamy wiec w MS
> Internet AKA MSN 2.0 :>

Tam jest chyba jakiś myk z certyfikatami, u mnie w Operze transfer zacina
się na etapie ustanawiania https. Jak może zauważyłeś, od pewnego czasu
niemal wszystkie strony MS otwierają się bezproblemowo w innych
przeglądarkach, można też alternatywnie sprawdzać legalność systemu.

> Powiedz mi prosze w takim razie: cos sie zmienilo? Nadal tak "starozytny"
> chipset core logic jak nForce2 nie jest obslugiwany? Tak samo jak
> wszystkie
> Audigy starsze od X-Fi maja dzwiek "az" stereo i min. wymagany jest
> GF6200?

To jest tylko lista sterowników działających (lub nie) w trybie *natywnym*.
Pozostałe mają duże szanse poprawnej pracy po instalacji w trybie
kompatybilności z XP.

> Tak swoja droga wymagania Visty sa jednak chore i nie widze dla nich
> zadnego uzasadnienia poza "zrobieniem dobrze" producentom sprzetu.
> AIGLX/Compiz pomyka sobie calkiem przyzwoicie (bardziej doinstalowany z
> ciekawosci, bo nie uznaje takiego srodowiska do normalnej pracy) pod Edgym
> na tak "wypasionym" sprzecie jak nForce2 AXP1833MHz 256MB PC3200, dysk
> 10 GB 5400RPM Seagate ACE i uwaga uwaga - Matrox G450 DH, czyli czyms co
> Vista nawet nie raczy kopnac w 4litery.

Być może. U mnie Vista działa spoko na nForce2/Barton 2500/1 GB RAM i ATI
Radeon 9200, którego notabene brak na liście HCL. I nie sądzę żeby to była
jakaś wypasiona konfiguracja :-).

> W sumie to trzeba zaczac odliczanie do premiery Visty dla detalistow -
> zacznie sie czeste "nie dzialanie" coraz wiekszej liczby programow pod
> win2k/xp.

Jak na razie prawie wszystko zadziałało od pierwszego kopa, a reszta po
krótkiej kombinacji.

> W sumie to zycze MS, to by _CHCIAL_ opracowac (lub chociaz sie
> staral) zabezpieczyc Viste tak, ze 99% piratow nie bylaby w stanie ugryzc
> tej rozlezionej kobyly. Ciekawe jak wtedy wygladalaby popularnosc nowego
> dzieciatka z Redmond, ktore wlasnie nam sie rodzi w pecetowej szopce?

Zobaczymy za czas jakiś. Na razie poziom zabezpieczeń wygląda dobrze.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/