Re: Nowy PC dla gracza grafika wideo konesera

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 01:36:26 MET

Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> wrote:

> Ale po co? :)

Bo wspomniano nie tylko o grach:
> Subject: Nowy PC dla gracza grafika wideo konesera
> ^^^^^^^^^^^^^
> Czy moglibyscie podpowiedziec jakie komputery stacjonarne PC sa teraz
> na TOPie ? Chodzi mi o komputer dla gracza (multimedia, grafika).
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Do gier to się liczy bardziej szybkość tego dysku, nie pojemność.
> W sensie chyba lepiej wziąć 2 jakieś potwory na SATA2 i
> spiąć je w dziki RAID zamiast jeden 300GB z czego gra na nim zajmie
> 2GB. :)

            Tak oczywiscie. Nie widze przeciwskazan do Raptorow w strippingu,
jesli ktos sie nie boi i nie przeszkadza mu ich halas + taki duuuzy srednio
wydajny SATA jako magazyn danych. Jak szalec to szalec.
Dalej mialem napisac ze dysk oczywiscie juz SATA(raczej tzw. SATA2) z NCQ
i 16MB cache ...ale zapomnialem dopisac.

> Duże dyski (200GB np.) to chyba się nadają na trzymanie filmów i muzyki
> - to tutaj z góry jest określone zapotrzebowanie na ich wydajność, po
> prostu szybkość strumienia (chyba nie będziesz odtwarzał 4 filmów na
> raz?).

            Czasami cos sobie nagrywam na komputerze z tunera SAT DVB i poza TV
Polonia/Kultura (PL TV publiczna najlepsze filmy emituje o takiej porze, ze
koncza sie ~3 w nocy :/) to wymaga obrobki - wyciecia reklam, zakladki na
przesuniecie emisji na poczatku i koncu - uwierz mi - przy takich ilosciach
danych 2 szybkie dyski naprawde sie przydaja.

> Raczej zbyt mały. W jakich sytuacjach dysk okazuje się zbyt wolny,
> zaznaczam, że o gry chodzi. :)

            A prosze bardzo - u siebie mam teraz Barracude IV 80GB i Samsunga
SP1213N 120GB i widze wyrazna roznice w czasie starcie i ladowaniu leveli
juz ponad dwuletniej gierki jaka jest DoomIII w zaleznosci od tego na
ktorym dysku jest ona zainstalowana. Roznice miedzy nimi nie sa duze -
jeden to odczyt sredni ~40 MB/s, drugi ~60MB/s a nowe dyski sa juz szybsze,
wiec i roznica bylaby wieksza. Doom3 to jest najnowsza gierka jakiej
dotknalem - o nowych produkcjach nawet nie chce myslec ze wzgledu na koszty
sprzetu i samych gierek po ponad 100 zl (Doom3 jest za cale 37 zl).
Oczywiscie nie jest tak ze z troche wolniejszym dyskiem nie da sie grac,
ale jednak wyraznie dluzsze czekanie na wczytanie ogromnych ilosci danych
uzywanych przez wspolczesne gry 3D z mnostwem tekstur i obiektow jest
denerwujace. O szybkosci dzialania samego OSa nie wspomne - na starszych
pecetach nieraz zmiana dysku potrafi dodac skrzydel bardziej niz zmiana
CPU.

> Bo w normalnej biurowej sieci to wszystko leży na serach, a lokalny
> dysk służy do podniesienia systemu i trzymania plików tymczasowych
> (wykluczyć laptopy).

            To tez, ale przede wszystkim to ze wiekszosc komputerow do pracy
innych niz stacje inzynierskie i graficzne ma sluzyc po prostu do pracy.
O zabawie w multimedia itp. nie ma tu mowy.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl