Re: Nowy PC dla gracza grafika wideo konesera

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 00:38:22 MET

** Michal Bien wrote:

> Co takie malenstwo? 250GB to standard na dzis, do
> wypasionego zestawu ze 2x wiecej. Nie pytaj mnie po co

Ale po co? :) Do gier to się liczy bardziej szybkość tego dysku, nie
pojemność. W sensie chyba lepiej wziąć 2 jakieś potwory na SATA2 i
spiąć je w dziki RAID zamiast jeden 300GB z czego gra na nim zajmie
2GB. :)

Duże dyski (200GB np.) to chyba się nadają na trzymanie filmów i muzyki
- to tutaj z góry jest określone zapotrzebowanie na ich wydajność, po
prostu szybkość strumienia (chyba nie będziesz odtwarzał 4 filmów na
raz?).

> - dowolny dysk jest w stosunkowo krotkim czasie za maly i zbyt wolny.

Raczej zbyt mały. W jakich sytuacjach dysk okazuje się zbyt wolny,
zaznaczam, że o gry chodzi. :)

> Inna sprawa ze latwiej mi zapelnic 2 dyski - 80 i 120 GB w konfigu
> domowym niz 10 GB w konfigu do pracy.

Bo w normalnej biurowej sieci to wszystko leży na serach, a lokalny
dysk służy do podniesienia systemu i trzymania plików tymczasowych
(wykluczyć laptopy).