Re: Nowy PC dla gracza grafika wideo konesera

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 01:49:44 MET

** Michal Bien wrote:

> Bo wspomniano nie tylko o grach:

(...obróbka video...)

A faktycznie. No to masz rację - ile wlezie jak najszybszej przestrzeni
dyskowej, jak najszybszy proc. - a nawet wolałbym wydzielony klaster
(najlepiej jakieś Linuksy w kilku rackach) na potrzeby enkodowania
plików, stację roboczą jedynie do prac kreatywnych. :)

(...)

> Tak oczywiscie. Nie widze przeciwskazan do Raptorow w strippingu,
> jesli ktos sie nie boi i nie przeszkadza mu ich halas + taki duuuzy
> srednio wydajny SATA jako magazyn danych. Jak szalec to szalec. Dalej
> mialem napisac ze dysk oczywiscie juz SATA(raczej tzw. SATA2) z NCQ i
> 16MB cache ...ale zapomnialem dopisac.

E tam. Jak komuś zależy na szybkości gier to na duże flashe wrzuci ich
dane. Nie bądź lajtowy. :)

> Czasami cos sobie nagrywam na komputerze z tunera SAT DVB i poza TV
> Polonia/Kultura (PL TV publiczna najlepsze filmy emituje o takiej
> porze, ze koncza sie ~3 w nocy :/) to wymaga obrobki - wyciecia
> reklam, zakladki na przesuniecie emisji na poczatku i koncu
> - uwierz mi - przy takich ilosciach danych 2 szybkie dyski naprawde
> sie przydaja.

No już przyznałem Ci rację wyżej. :) Do nagrywania filmów to się
jeszcze jakiś sprzętowy enkoder przyda, nawet jakiś głupi MPEG2 da radę.

> A prosze bardzo - u siebie mam teraz Barracude IV 80GB i amsunga
> SP1213N 120GB i widze wyrazna roznice w czasie starcie

Różnica to nie jest "zbyt wolny". Zbyt wolny to byłby jakby nie
działał. ;P

(...)

> To tez, ale przede wszystkim to ze wiekszosc komputerow do pracy
> innych niz stacje inzynierskie i graficzne ma sluzyc po prostu do
> pracy. O zabawie w multimedia itp. nie ma tu mowy.

Też fakt. Pracować to ja akurat mogę i na Palmie byleby sensowna
klawiatura była pod ręką. :>