Re: macierz dyskowa

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Thu 14 Dec 2006 - 21:34:42 MET

sd zapodał(a):

> chodzi mi o bezpieczenstwo, dyski czasem sie psuja - chcialbym sie przed orchoronic, nie musi to byc az tak pojemne, 100GB
> wystarczy
> do obrobki grafiki 2D, duze skany, duze zdjecia z cyfrowki.
> nie chce sie zblaznic podajac cene bo widzialem fajne rozwiazanie ktore by mnie zadowalalo - urzadzenie z 2 dyskami ktore
> podlacza sie kablem sieciowym z komputerem, ale cena tego jest jak dla mnie zabojcza;)
> o czyms takim myslalem tylko ze np 3 dyski kazdy po 80GB, jeden sie psuje - macierz dalej dziala prawidlowo.

No to jak tak mała pojemność, to przy obecnych cenach dysków: płyta główna
z RAIDem, może być software'owy. Do w miarę bezpiecznego RAIDu wystarczą
już dwa dyski (bierzesz dwa identyczne, najlepiej szybkie). Jak masz więcej kasy: 3 identyczne
dyski.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,