Re: Ile laptop traci na wartości?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 02:33:34 MET
Message-ID: <ell0u2$m7m$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

"Anka" <atupajWYTNIJTO@gazeta.pl> wrote in message
news:77a7.000001a9.457ddc43@newsgate.onet.pl...
> > zdecydowanie polecam della
> Dell jest fajny, dopóki nie trzeba z nim iść do serwisu. Wysyłają go do
jednego
> punktu w Polsce - a poza tym na Dellach mało kto się zna. To taka elita w
> Polsce jeszcze...zakup części do serwisowania odbywa się poprzez podanie
numeru
> seryjnego urządzenia - gość mi w serwisie mówił, że strasznie się z tym
bawią.
> No i na pewno nie ma tego w cenie 2 tyś., a sam Dell Polska sprzedaje
laptopy
> tylko klientom korporacyjnym (czyt.: trzeba mieć działalność gospodarczą,
żeby
> kupić u nich bezpośrednio).
>

No ale jak sie kupuje DELLa to razem z gwarancja 3lata NBD On Site
przynajmniej :) Malych firm na DELLa raczej nie stac, za to duze umieja
wywalczyc naprawde spore znizki i dobre warunki gwarancyjne/serwisowe.
A co do tego numeru (Service Tag), to sie nie ma co dziwic - jak na
podstawie 7 literek/cyferek gosciu dostaje z jakich czesci sie sklada
maszyna (lacznie z numerami seryjnymi), kto i kiedy kupowal, wymienial, itd,
to chyba nie ma prostszej i skuteczniejszej metody niz service tag...
Chcialbym miec taka mozliwosc u siebie, ale mnie nie stac na dodatkowych
pracownikow, ktory by zachowali taki poziom szczegolowosci :). Poza tym DELL
dostarcza maszyny lacznie z softem, ktory dosc dokladnie potrafi
zdiagnozowac zrodlo problemu (soft bootowalny z plyty CD a w prostszej
wersji dostepny z poziomu BIOSa).
Nie chce juz wspominac o systemach okolosprzetowych (np. Altiris), ktore
bardzo dobrze sprawdzaja sie w duzych firmach wlasnie z DELLem i paroma
innymi firmami - sluzace do obslugi helpdesku, ewidencji srodkow trwalych,
obslugi zamowien i zgloszen itp.

A co do maszyny - potem, po gwarancji nawet nie ma co korzystac z
autoryzowanego serwisu, bo kosztow nie przezyjesz :)
Po 3 latach firmie bardziej sie oplaca pozbyc laptopa bez gwarancji, niz
ponosic koszty jego naprawy/obslugi

Pozdrawiam
Michal
Received on Tue Dec 12 02:35:11 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 12 Dec 2006 - 02:51:09 MET