Re: Ile laptop traci na wartości?

Autor: Anka <atupajWYTNIJTO_at_gazeta.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 12:19:06 MET

> No ale jak sie kupuje DELLa to razem z gwarancja 3lata NBD On Site
> przynajmniej :) Malych firm na DELLa raczej nie stac, za to duze umieja
> wywalczyc naprawde spore znizki i dobre warunki gwarancyjne/serwisowe.
Ale my tu mówimy o osobie prywatnej - bo autor postu nie przedstawił się jako
duża firma. Ktoś mu polecił Della - a ja odezwałam się jako osoba prywatna
posiadająca starszy model takiego komputera (który obecnie leży z martwą płytą
główną w szufladzie;).

> A co do tego numeru (Service Tag), to sie nie ma co dziwic - jak na
> podstawie 7 literek/cyferek gosciu dostaje z jakich czesci sie sklada
> maszyna (lacznie z numerami seryjnymi), kto i kiedy kupowal, wymienial, itd,
> to chyba nie ma prostszej i skuteczniejszej metody niz service tag...
miałam komputer Della kupiony przez pośrednika na aukcji w Stanach (używany).
Nie mam w takim przypadku szans na zakup oryginalnej części do mojego komputera
(zakładamy, że mnie na nią stać i jest sens do 3-letniego laptopa kupować nową
płytę główną) - zwyczajnie nie wiem, jak poprzedni właściciel nabył ten
komputer i nie mam zamiaru za niego odpowiadać.

> Chcialbym miec taka mozliwosc u siebie, ale mnie nie stac na dodatkowych
> pracownikow, ktory by zachowali taki poziom szczegolowosci :). Poza tym DELL
> dostarcza maszyny lacznie z softem, ktory dosc dokladnie potrafi
> zdiagnozowac zrodlo problemu (soft bootowalny z plyty CD a w prostszej
> wersji dostepny z poziomu BIOSa).
Na martwej płycie głownej żaden program dostarczony na poziomie BIOSu niczego
nie zdiagnozuje. POtrzebny jest dostęp do dobrego serwisu, a z dostępem do
dobrego serwisu u Della...albo wysyłają Ci laptopa gdzieś daleko, albo nikt się
na tym nie zna.

> A co do maszyny - potem, po gwarancji nawet nie ma co korzystac z
> autoryzowanego serwisu, bo kosztow nie przezyjesz :)
> Po 3 latach firmie bardziej sie oplaca pozbyc laptopa bez gwarancji, niz
> ponosic koszty jego naprawy/obslugi
No właśnie. Tym bardziej dla osoby prywatnej...dlatego chciałam "zdementować"
tę propozycję zakupu Della ;-)

pozdrawiam
Anka