naprawa komputera - nielegalne oprogramowanie

Autor: Serwis <serwis_at_komputerowy.pl>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 23:59:54 MET

Czesc,
prowadze od niedawna serwis komputerowy i teraz ostatnio tak czesto mowią o
kontrolach oprogramowania wiec mam pytanie.
Przynosi mi klient komputer - ja go przyjmuje ( teraz wydaje pokwitowanie,
ze przyjąlej) wpada BSA z policją, sprawdzają komputery ( lub gdy nie
działają to odrazu zabierają), ja oczywiscie nie jestem w stanie okazac
licencji na programy na naprawianym komputerze - ostatecznie zabierają
komputer klienta.

I co dalej - kogo ciągają do odpowiedzialnosci ?
Czy taki świstek papieru, ze przyjęto komputer do naprawy, zwalnia mnie z
odpowiedzialnosci i dowodzi, ze to nie moj komputer ?
A moze jakąś dłuższą umowę stworzyc i dawac klientom do podpisania ?

Co o tym myslicie - jak to jest w profesjonalnych i dużych serwisach
zrobione ?

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.