Re: Uziemienie - po raz kolejny - NIE LEKCEWAZYC!!!

Autor: Aikus <aikus_at_poczta.fm>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 09:32:45 MET

Michal Kawecki napisał(a):

> Te najtańsze, owszem, nie wyglądają zbyt solidnie i są raczej
> zagrożeniem dla podpiętego do nich dysku. Te lepsze jak już pisałem mają
> wtyczki z uziemieniem. Ale nawet jeśli wpiąłbyś je do gniazdek lub
> przedłużacza bez uziemienia, ale w tym samym kierunku (lewy-prawy
> bolec), to IMO nie powinna się pojawić między nimi różnica potencjałów.

Na pewno, tylko w sytuacji kiedy podlaczam dwa dyski do notebooka to
jest jeszcze trzeci element - notebook i tu sie sprawa komplikuje, bo on
ma zasilacz z uziemieniem, wiec tak naprawde, jesli dyski sa bez
uziemienia to notebook powinien pracowac na baterii ... i to jest
wlasnie takie sranie w banie - w praktyce nie da sie nad tym zapanowac.
A jak jest uziemienie to poprostu zawsze wszystko jest OK i nie ma bata:)

--
Pozdrowienia!!
Aik