Re: Uziemienie - po raz kolejny - NIE LEKCEWAZYC!!!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 00:19:27 MET

"Aikus" <aikus@wypat.ze.spamem.maupapocztakropkafm> wrote in message
news:el7he6$52u$1@news.onet.pl...

> Jasne - przy zalozeniu, ze podlaczasz je do gniazdka z uziemieniem, co
> akurat w polskich mieszkaniach jest zadkoscia, zwlaszcza w starych
> mieszkaniach (nie wiem jak w nowych). U mnie w mieszkaniu zebym o to nie
> zadbal to tez by mi gosciu pozakladal wszedzie gniazdka bez uziemienia
> (nawet w kuchni!!) jak remont mi robili. Na szczescie zobaczylem co
> probuja zrobic i powiedzialem ze maja spadac z tymi gniazdkami, bo ja chce
> miec WSZEDZIE gniazdka z uziemieniem.
> A te przejsciowki ktora mam generalnie sa OK, ale zasilacze do nich - jak
> napisalem - Wynalazek szatana.

Te najtańsze, owszem, nie wyglądają zbyt solidnie i są raczej zagrożeniem
dla podpiętego do nich dysku. Te lepsze jak już pisałem mają wtyczki z
uziemieniem. Ale nawet jeśli wpiąłbyś je do gniazdek lub przedłużacza bez
uziemienia, ale w tym samym kierunku (lewy-prawy bolec), to IMO nie powinna
się pojawić między nimi różnica potencjałów.

> W ogole wszelkie urzadzenia elektryczne bez uziemienia sa jak mediamarkt -
> powinni tego zabronic.
>
> (no moze pomijam urzadzenia typu lampki choinkowe, albo golarka na 12V, do
> ktorej zasilacz stanowi jednoczesnie wtyczke sieciowa, jakis male radio
> jamnik/tranzystor, itp... Ale nie urzadzenia elektroniczne podlaczane do
> kompow do jasnej cholery!)
> A juz czajniki/lodowki/pralki itp podlaczone do gniazdka bez uziemienia to
> totalna zbrodnia za ktora powinien prokuator grozic:P
> No ale to juz OT...

Ja w ogóle jestem zdania, że w mieszkaniach prywatnych odbiory instalacji po
jakichkolwiek przeróbkach powinien robić elektryk z uprawnieniami i bez
podpisanych przez niego papierów nie powinno się takich mieszkań na przykład
ubezpieczać, no ale to już zdecydowanie OT ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/