Re: Uziemienie - po raz kolejny - NIE LEKCEWAZYC!!!

Autor: Aikus <aikus_at_wypat.ze.spamem.maupapocztakropkafm>
Data: Wed 06 Dec 2006 - 23:49:44 MET

Michal Kawecki wrote:

> Przyzwoite przejściówki mają wtyczki uniemożliwiające odwrotne wpięcie
> do sieci. I problemu nie ma.

Jasne - przy zalozeniu, ze podlaczasz je do gniazdka z uziemieniem, co
akurat w polskich mieszkaniach jest zadkoscia, zwlaszcza w starych
mieszkaniach (nie wiem jak w nowych). U mnie w mieszkaniu zebym o to nie
zadbal to tez by mi gosciu pozakladal wszedzie gniazdka bez uziemienia
(nawet w kuchni!!) jak remont mi robili. Na szczescie zobaczylem co
probuja zrobic i powiedzialem ze maja spadac z tymi gniazdkami, bo ja
chce miec WSZEDZIE gniazdka z uziemieniem.
A te przejsciowki ktora mam generalnie sa OK, ale zasilacze do nich -
jak napisalem - Wynalazek szatana.
W ogole wszelkie urzadzenia elektryczne bez uziemienia sa jak mediamarkt
- powinni tego zabronic.

(no moze pomijam urzadzenia typu lampki choinkowe, albo golarka na 12V,
do ktorej zasilacz stanowi jednoczesnie wtyczke sieciowa, jakis male
radio jamnik/tranzystor, itp... Ale nie urzadzenia elektroniczne
podlaczane do kompow do jasnej cholery!)
A juz czajniki/lodowki/pralki itp podlaczone do gniazdka bez uziemienia
to totalna zbrodnia za ktora powinien prokuator grozic:P
No ale to juz OT...

--
Pozdrowienia!
Aik http://strony.aster.pl/aikus