Uziemienie - po raz kolejny - NIE LEKCEWAZYC!!!

Autor: Aikus <aikus_at_wypat.ze.spamem.maupapocztakropkafm>
Data: Wed 06 Dec 2006 - 22:40:09 MET

Postanowilem opisac kolejne swoje doswiadczenie - a noz komus pomoge.

Uzywam notebooka, a do przechowywania wiekszych ilosci danych - dyskow
twardych podlaczanych przez przejsciowki ATA/SATA2USB.
Do niedawna wszystko mi zawsze dzialalo super cacy pieknie, bez
problemow, jak to USB - HotPlug i w ogole.
Ostatnio jednak musialem gdziec te przejsciowki ze soba zabrac, wiec
wyciagnalem je z szuflady (normalnie mam je na stale podlaczone) po czym
przynioslem i poniewaz nie byly dlugo uzywane to nie podlaczalem
(opisiuje troche pierdolowatych szczegolow, ale jest mi to potrzebne,
zeby nie zostawiac watpliwosci)
W koncu przyszedl czas, zeby ja znowu podlaczyc. Podlaczylem i zaczely
sie schody. Nonstop problemy. A to dysk ni stad ni z owad znika z
systemu, a to timeouty DMA w logach, a to bledy odczytu/zapisu - cuda
wianki, i zwlaszcza wtedy kiedy podlaczalem dwa dyski jednoczesnie.
Tak sie zlozylo, ze zbieglo sie to w czasie ze zmiana systemu
operacyjnego (konkretnie upgrade z Kubuntu 6,06 na Kubuntu 6.10).
Ilez ja sie naszukalem w necie, czy ktos podobnych problemow nie ma,
ilez to roznych cudow wiankow w konfiguracji softu (udeva konkretnie)
nei probowalem robic... Bylem pewien, ze w nowej wersji chlopaki czegos
nie dopracowaly i ... jestem pierwszy ktory ma problem...
Dwie noce nad tym stracilem.
Rozwiazanie przyszlo samo i zupelnie przypadkowo, kiedy polozylem gola
lekko wilgotna reke (spocona) jednoczesnie na dwoch dyskach i poczulem
lekkie uszczypniecie / kopniecie pradem.
Czym sa zasilane dyski? Dwoma niezaleznymi zasilaczami (dolaczonymi do
przejsciowki) - zaden z nich nie ma uziemienia. WYNALAZEK SZATANA!!:>
Doraznie pomoglo odwrocenie wtyczki w gniazdku jednego z nich o 180*.
Wszystko chodzi jak burza - zadnych problemow!!
Docelowo oczywiscie dorobie uziemienie do tych zasilaczy i bedzie jak
Ohm, Volt czy tam Amper przykazal.
I niech mi jeszcze raz ktos powie tekst w stylu "Oj przestan sie
wyglupiac, po co Ci uziemienie, i tak w domu nie masz uziemienia ..."
albo cos w ten desen... - ZNIEWAZE CZYNNIE!!!

--
Pozdrowienia!
Aik http://strony.aster.pl/aikus