Re: Uziemienie - po raz kolejny - NIE LEKCEWAZYC!!!

Autor: Bonawentura <bonawentura2_at_o2.pl>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 12:01:35 MET

Dnia 06-12-2006 22:40, Użytkownik Aikus napisał:

> I niech mi jeszcze raz ktos powie tekst w stylu "Oj przestan sie
> wyglupiac, po co Ci uziemienie, i tak w domu nie masz uziemienia ..."
> albo cos w ten desen... - ZNIEWAZE CZYNNIE!!!

Ja Ci tak powiem!
W budynkach mieszkalnych nie ma uziemienia. Ochronę stanowi zerowanie,
czyli podłączenie bolca zerującego do przewodu zerowego w skrzynce
bezpiecznikowej( dawniej robiono to w samym gniazdku).
Zerowanie i uziemienie to dwa różne systemy, których nie wolno mylić pod
groźbą utraty zdrowia lub życia. Jeżeli wyzerujesz nieprzystosowane do
tego urządzenie możesz spowodować poważne zagrożenie. Nie ma obecnie
standardu, co do ustawienia przewodu zerowego względem bolca zerującego
(gniazda podwójne mają je z jednej i z drugiej strony). Możesz swoimi
przeróbkami osiągnąć to, że na obudowach poszczególnych urządzeń
otrzymasz różnicę 230 V.
Pozdrawiam. Mariusz.