Re: 13,31V zamiast 12V

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 06 Dec 2006 - 20:53:31 MET

news2 <news2xxx@op.pl> wrote:

> Jakis czas temu meczylem grupe odnosnie zlego napiecia
> 12 V. Bylo za wysokie. Wyniki ponizej (Codegen 300W):
> Teraz trafil mi sie nowy (lezal rok w pudelku)
> colors it 480 W. Podmienilem ale napiecie 12 V jeszcze bardziej wzroslo
> (reszta jakby lepiej).

            Tolerancja dla napiecia +12V wynosi 5%, czyli 11,4-12,6V. Jesli jest
wiecej lub mniej to prosisz sie o klopoty i chyba modlisz sie by ten konfig
sie spalil, to kupi sie cos bedacego teraz w modzie - np: C2D/Q.
Dla ulatwienia powtorze jeszcze - tak, dysk moze ulec uszkodzeniu nie tylko
od skokow napiecia, ale rowniez od napiecia zbyt wysokiego.
            Z danymi to jest tak jak ze zdrowiem - nie cenisz ich do czasu, az
sie nie zepsuja. I chyba rzeczywsicie ich nie cenisz za bardzo skoro
fundujesz dyskom takie zasilacze - jeden lepszy od drugiego. Nie musisz
wdawac majatku - do takiego zestawu swiat i ludzie to jakis prosty
Fortron 300W za ~50 zl.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl