Re: eSATA a bezpieczne usuwanie sprzetu

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 06 Dec 2006 - 20:41:27 MET

Rafal O. <rafal_x@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Mam płytę główną, która obsługuje hot swap SATA-II. Do tego podłączony
> dysk i system XP. Problem jest śmieszny, lecz denerwujący - otóż pokazuje
> się ikona jak w temacie wskazując na możliwość zatrzymania dysku SATA,
> ma którym są partycje, w tym systemowa. Próba zatrzymania jednak kończy
> się niepowodzeniem, gdyż system stwierdza, że jednak nie można.
>
> Czy istnieje jakaś możliwość z poziomu systemu wyłączenia tego
> cholerstwa?

            To raczej pytanie na grupe danego OSa, a nie sprzetowa ale jesli juz
tu jest, to jak sobie wyobrazasz odlaczenie dysku systemowego przy
wspolczesnych OSach a nie jakims DOSie odpalonym z dyskietki (nie
przystosowanych specjalnie do pracy z pamieci RO i wspolpracych z
RAMdyskiem jak niektore dystrybucje live)? Przeciez OS trzyma otwartych
typowo kilkdziesiat-kilkaset plikow i po prostu nie moze zwolnic do nich
uchwytow bez wywrocenia sie/calkowitej utraty funkcjonalnosci. Przeciez to
chyba oczywiste dla kazdego orientujacego sie chocby z grubsza w sposobie
dzialania OSa i komputera - tu MS w przypadku blokowania mozliwosci
odlaczenia dysku z partycja systemowa aktywnego OSa mysli za wlasnie takich
uzytkownikow uwazajacych kamputer za czarna skrzynke i uwazajacych,
ze poniewaz do obslugi komputera nie jest potrzebne prawo jazdy lub cos
podobnego, to po co maja zawracac sobie glowe jakakolwiek wiedza? Przeciez
kwintesencja obslugi systemu jest dwuklik, a internet to taki piktogram ;>

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl