Re: Problem z AMD X2 DualCore dławi go applet javy!

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 15:09:39 MET

Romeliusz wrote:
> [...]
> nForca, do grafiki, wywaliłem Jave i zainstalowem na nowo (update 9,
> potem 10) i nic.
> Przedchodze na komputer obok AMD2000+ odpalam wszytkie programy wraz z
> notowaniami i wszystko działa poprawnie żadnych zdławień.
>
> Jestem zawiedziony i nie wiem co robić - oddanie sprzętu raczej
> cięzka sprawa - firma ściągała specjalnie dla mnie tego proca.
> Rezygnacja z notowań nie wchodzi w gre gram na gdziełdzie i musze
> być na bierząco.
>
> Naczytałem się sporo o problemach z X2 - ale wszystkie rady w moim

Jakich problemach? Za mało się grzeją? No fakt, Pentium 4 to to nie jest
i w zimie ci pokoju nie ogrzeje.

> Dodam że problem objawia się tak. Np. kiedy w Corelu przesówam
> obietky przycina mi - co jakby chwilowy slajdshow/stop klatka.
> W PhotoShopie to samo przesówam zdjęcie, retuszuje - a tu co chwile
> przydławia.
> Dodam że nie sa operacje obciążąjące - wyżej opisane obciązają
> proca do 20-30%.
>
> Jest wyraźnie problem współpracy appletu z AMD X2.

Dość śmiały wniosek i nie bardzo wiadomo, czym uzasadniony.

> W task menadzeze wymuszałem prace javy i InternetExplorera na jednym
> CPU (set affinity)
> nic nie pomogło.
>
> Może ktoś zna rozwiązanie - jakiś wpis w rejestrze?
>
> Zastanawiałem się nad wyborem pomiędzy AMD X2 a intel Core 2 Duo,
> przeważyło AMD bo od lat kupuje tylko je. Chyba jednak tym razem to
> był błąd.

Naprawdę nic w Twoim opisie nie wskazuje na to, że problem leży w
procesorze ani ogólnie w sprzęcie. Kłopot jest wyłącznie po stronie
oprogramowania - Java, konfiguracja systemu itd.