Problem z AMD X2 DualCore dławi go applet javy!

Autor: Romeliusz <romel_at_polbox.com>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 09:35:13 MET

Problem z AMD X2 DualCore dławi go applet javy!
Zestaw AMD64X2 4600+
EP-9NPA+Ultra - nForce4 Ultra
2GB RAM
WinXPSP2 +poprawki dla DualCore (MS KB896256, i od AMD Dual-Core
Optimizer)

Pracuje w Corelu i PhotoShopie. W tle mam odpaloną poczte, GG +
notowania ciągłe z mBanku.
Notowania uruchamiają się jako applet Javy.
Do tej pory miałem proca AMD64 3000+ (pojedynczy rdzeń) wszystko
śmigało bez problemu.
Wykonuje jednak czasem zadania które trwaja kilknaście minut, dlatego
potrzebuje większej mocy.
Przeszedłem na AMD64 X2 4600+.
Owszed wszystko działa szybciej róznica spora - warto było, ale....
No właśnie. Odpalam notowania ciągłe - mały tekstowy applet który
co pare sekund pobiera nowe dane (apple ze ztrony mBanku nia ja go
pisałem :)
i zaczyna się problem - za każdym razem kiedy pobiera dane dławi mi
sprzęt, który myslałem że będzie super wymiataczem. A tu
bopieranie paru kilo informacji załawtwia go.
W notowaniech jest ok. 20 pozycji (nie wszystkie spółki na giełdzie
:)

Sprawdzałem co mogłem. Zainstalowałem nowy bios, nowe drivery do
nForca, do grafiki, wywaliłem Jave i zainstalowem na nowo (update 9,
potem 10) i nic.
Przedchodze na komputer obok AMD2000+ odpalam wszytkie programy wraz z
notowaniami i wszystko działa poprawnie żadnych zdławień.

Jestem zawiedziony i nie wiem co robić - oddanie sprzętu raczej
cięzka sprawa - firma ściągała specjalnie dla mnie tego proca.
Rezygnacja z notowań nie wchodzi w gre gram na gdziełdzie i musze
być na bierząco.

Naczytałem się sporo o problemach z X2 - ale wszystkie rady w moim
przypadku nie skutkują.

Dodam że problem objawia się tak. Np. kiedy w Corelu przesówam
obietky przycina mi - co jakby chwilowy slajdshow/stop klatka.
W PhotoShopie to samo przesówam zdjęcie, retuszuje - a tu co chwile
przydławia.
Dodam że nie sa operacje obciążąjące - wyżej opisane obciązają
proca do 20-30%.

Jest wyraźnie problem współpracy appletu z AMD X2.

W task menadzeze wymuszałem prace javy i InternetExplorera na jednym
CPU (set affinity)
nic nie pomogło.

Może ktoś zna rozwiązanie - jakiś wpis w rejestrze?

Zastanawiałem się nad wyborem pomiędzy AMD X2 a intel Core 2 Duo,
przeważyło AMD bo od lat kupuje tylko je. Chyba jednak tym razem to
był błąd.

proszę o pomoc, załamany użytkownik AMD DualCore