DDR II 533 vs 800 MHz

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 15:08:18 MET

Witajcie,

Mam płytę Asus P5W DH Deluxe i Core 2 Quadro i na horyzoncie Vistę x64
(testy obiecujące - index 5,9). Chciałbym móc kiedyś zainstalować max. czyli
dla tej płyty 8 GB RAM. Muszę więc kupować kości 2 GB (para oczywiście - 2 x
2 GB), ale jedyne jakie znajduję to Patrioty 533 MHz. Czy to wystarczy, czy
lepiej celować w minimum 800 MHz? A w ogóle to lamerskie pytanie: co to jest
za częstotliwość, te 533 albo 800 MHz? FSB mam 1033 MHz (przy lekkim
podkręceniu, stabilnie sobie pracuję przy Bus Speed 320, co jak CPU-z
pokazuje, przekłada się na fakt że obecna moja RAM Geil Ultra800 pracuje z
częstotliwością 240 MHz... Gdzie tu 800?

Doradźcie, bo Patriota 2x2GB 533 mogę mieć od ręki - warto sie upierac przy
800?

Piotr