Re: drgania monitora

Autor: axial <osoba_at_microsoft.com>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 00:39:19 MET

Użytkownik "szincza" <szincza@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:eksk0n$qfv$1@news.onet.pl...
> witam
>
> mam prosbe a scislej blagam o pomoc, potrzebuje informacji odnosnie urzadzen
> ktore moglyby w jakis sposob zapobiec powtarzajacemu sie problemowi drgan a
> scislej blurow na ekranie mojego monitora ( 19 crt iiyama) - juz wyjasniam o
> co chodzi; sasiad w okresie zimowym dogrzewa sie elektrycznymi
> urzadzeniami - nie wnikam czy podpina prad na lewo czy tez nie, ale w wyniku
> jego operacji nie moge normalnie pracowac - wieczorami w weekendu kiedy to
> kontrolerzy smacznia spia koles pierze, piecze placki ogrzewa mieszkanie
> [...]

To nie są zakłócenia elektryczne (przez gniazdko)
dlatego ups Ci nie pomógł...
To co wprawia w drżenie Twój monitor to pole elektromagnetyczne.
Prawdopodobnie w wspólnej ścianie biegnie główny kabel
zasilający gniazdka sąsiada i to on generuje zakłócenia.
Przewód generuje pole magnetyczne, które wpływa na cewki odchylania
w CRT, lub bezpośrednio na kabel sygnałowy.
Ekranowanie za bardzo nie pomoże, bo to niskie częstotliwości....
Spróbuj przenieść się z PC na inną ścianę :)
lub kup sobie LCD i podłącz przez kabel cyfrowy.

ax

PS. Kiedyś mieszkałem w bloku z wbudowanym transformatorem,
za cholerę nie mogłem znaleźć miejsca bez zakłóceń.,
Pomogło ustawienie odświeżania na 150Hz.