Re: Duron 1800 - czy warto.

Autor: RDN <spam_at_nospam.spam.pl>
Data: Fri 01 Dec 2006 - 08:21:34 MET

Użytkownik "jurson" napisał w wiadomości
> witam,
> Mam u siebie aktualnie komputer z płytą GIGABYTE GA-7VAXP i procesorem
> Athlon 1,4Ghz thunderbird. I jest problem z tym Athlonem. Nie jestem w
> stanie go zmusić do pracy na magistrali 133Mhz. Stabilnie pracuje na
> ustawiony na 100Mhz. Da się dociągnąć do około 110Mhz. Powyżej zaczynają
> się zwisy. Rozsądnie mogę z niego wyciągnąć około 1,15 Ghz. Zasilacz,
> płyta i pamięć zostały wyeliminowane jako przyczyna niestabilności.

Athlon Thunderbird nie obsługuje magistrali 133MHz ale 100MHz. Więc
podnosząc z poziomu biosu FSB zwiększasz jednocześnie prędkość PCI i AGP.
Przy 133 jest już zbyt wysoko na PCI/AGP i urządzenia tego nie akceptują.
Jeżeli Twoja płyta ma możliwość, podnieś FSB za pomocą zworek lub
przełączników DIP.
Wtedy dzielnik PCI/AGP się nie zmieni. Ale procesor najprawdopodobniej nie
wstanie na takiej magistrali.
Procesor jest sprawny.

> Generalnie moc athlona, nawet na 1Ghz, jest do moich zastosowań
> wystarczająca ale postanowiłem zrobić porządek z "walniętym" procesorem
> korzystając ze schyłku i niskich cen procesorów Socket A.
> Chcę go wymienić na Durona 1,8 Ghz. Cena to aktualnie niecałe 150zł (nowy
> z gwarancją). W tej cenie na allegro jestem w stanie kupić Athlona XP
> 2000+ lub 2200+. Nieco drożej (około 200zł) da się kupić Semprona 2600+
> lub 2800+.
> Warto brać tego Durona? Czy lepiej, któryś z pozostałych wymienionych. Co
> sądzicie?

Lepszy Sempron 2800+: 2GHz, 256kb cache L2, magistrala 166.
A jak lubisz kombinować, to kup Durona na jądrze Applebread, odblokuj cache
i puść na 166.