Re: Duron 1800 - czy warto.

Autor: jurson <gjurson_at_poczta.fm>
Data: Fri 01 Dec 2006 - 09:03:35 MET

> Athlon Thunderbird nie obsługuje magistrali 133MHz ale 100MHz. Więc

Thunderbird C chodzi na magistrali 133. 1,4 Ghz to 10,5 * 133.

> podnosząc z poziomu biosu FSB zwiększasz jednocześnie prędkość PCI i
> AGP. Przy 133 jest już zbyt wysoko na PCI/AGP i urządzenia tego nie
> akceptują. Jeżeli Twoja płyta ma możliwość, podnieś FSB za pomocą zworek
> lub przełączników DIP. > Wtedy dzielnik PCI/AGP się nie zmieni. Ale procesor najprawdopodobniej
> nie wstanie na takiej magistrali.

Mój wstanie ale działa niestabilnie, chociaż powinien. Overclockując
system mogę podciągnąć go do max 110Mhz. Dlatego chcę wymienić procesor,
żeby nie bawić się w podkręcanie :)

> Procesor jest sprawny.

Nie jest :)

> Lepszy Sempron 2800+: 2GHz, 256kb cache L2, magistrala 166.
> A jak lubisz kombinować, to kup Durona na jądrze Applebread, odblokuj
> cache i puść na 166.

Dzięki. Poszukam jeszcze testów wydajności Sempronów...

pozdrawiam,
jurson