Duron 1800 - czy warto.

Autor: jurson <gjurson_at_poczta.fm>
Data: Fri 01 Dec 2006 - 00:25:47 MET

witam,

Mam u siebie aktualnie komputer z płytą GIGABYTE GA-7VAXP i procesorem
Athlon 1,4Ghz thunderbird. I jest problem z tym Athlonem. Nie jestem w
stanie go zmusić do pracy na magistrali 133Mhz. Stabilnie pracuje na
ustawiony na 100Mhz. Da się dociągnąć do około 110Mhz. Powyżej zaczynają
się zwisy. Rozsądnie mogę z niego wyciągnąć około 1,15 Ghz. Zasilacz,
płyta i pamięć zostały wyeliminowane jako przyczyna niestabilności.

Generalnie moc athlona, nawet na 1Ghz, jest do moich zastosowań
wystarczająca ale postanowiłem zrobić porządek z "walniętym" procesorem
korzystając ze schyłku i niskich cen procesorów Socket A.

Chcę go wymienić na Durona 1,8 Ghz. Cena to aktualnie niecałe 150zł
(nowy z gwarancją). W tej cenie na allegro jestem w stanie kupić Athlona
XP 2000+ lub 2200+. Nieco drożej (około 200zł) da się kupić Semprona
2600+ lub 2800+.

Warto brać tego Durona? Czy lepiej, któryś z pozostałych wymienionych.
Co sądzicie?

pozdrawiam,
jurson