Re: Markowy pecet a tzw skladak

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 28 Nov 2006 - 00:54:33 MET

plexer <plexer@o2.pl> wrote:

> Samochód pewnie też sam naprawiasz, łapy won od mojego samochodu ?

            Co tak sie uczepiles tych samochodow? To brudna i niewdzieczna robota
fizyczna w odroznieniu od elektroniki. Zreszta jak widze co robi spora
czesc mechanikow i biorac pod uwage co pisal Marcin Narzynski to zaufanie
mechanikom samochodowym to dosc sliska sprawa.

> Masz rację w Swoich uwagach zgadzam się z nimi prawie w 80%. Cała
> sprawa rozbija się o to, że jest wielu ludzi nie związanych z szeroko
> pojętą informatyką i nie chce nie potrzebuje i nie musi znać tajników
> budowy PC.

            O tym wlasnie pisalem mowiac o roznej grupie docelowej odbiorcow.
Owszem - nie kazdy musi znac sie na pecetach albo po prostu nie musi go
krecic dopieszczanie sprzetu wedlug wlasnych upodoban i wtedy rzeczywiscie
sensowne jest kupno gotowego zestawu. Z tym ze jak wynika z czesci postow
dla niektorych ludzi wazny jest nie tyle sam sprzet, co serwis. Niestety
jestesmy w PL i nie zawsze to tak pieknie wyglada jakby sie wydawalo na
pierwszy rzut oka nawet w przypadku firmowych serwisow. Wlasciciele
laptopow ktore z natury rzeczy kupuje sie w jednym kawalku i to zazwyczaj
lepszych producentow (jesli nabywce na to stac), cos o tym wiedza :/

> A zakup składaka w oparciu o conajmniej wątpliwą wiedzę
> Pana Henia "informatyka" często nie jest trafiony.
> Wtedy wybieramy zestaw firmowy.

            A to inna sprawa. Czasami slyszy sie takie pozalowania godne dyskusje
w sklepach komputerowych. Taki "komputerodoradzacz" powinien w ramach
pokuty swiadczyc potem support takiego zestawu. Swiadomy wlasnych potrzeb
czlowiek znajacy sie na sprzecie nie potrzebuje pomocnikow w wyborze
sprzetu.

> Oczekuje natomiast od swojego PC-ta:
> -niezawodności
> -zadawalającej wydajności
> -coraz częściej estetycznej obudowy
> -dobrego serwisu
> Za 2-3 lata i tak będzie zmuszony wymienić zestaw na nowy.

            Powiem tak: kazdemu wedlug potrzeb. Mnie tam mniejsza elastycznsc
A-Brandow odpycha i chyba niegdy nie wybiore takiego komputera jako glowny
desktop, choc uzywam ich starszych wersji jako komputerow sieciowych -
takie domowe male serwerki i w tym zasosowaniu sprawdzaja sie niezle.
Wiadomo - serwera nawet domowego sie nie podkreca i tu liczy sie
maksymalnie standardowa konstrukcja bez wynalazkow, by inne OSy niz win32
obsluzyly ten sprzet bez problemu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl