Re: Witam i o obudowe pytam :)))

Autor: Uncle Pete <pkozar_usun_to_at_ucun_to_acn.waw.pl>
Data: Mon 27 Nov 2006 - 11:48:57 MET

Michal wrote:
> Witam...
>
> chcialbym wymienic mojego wysluzonego ModeCom' a Silver na jakas nowsza i
> bardziej przestrzenna obudowe... warunek jest taki, ze musze w niej pomiscic
> niezbyt ciasno (zeby sie nie grzaly) 4 dyski 3,5 " najlepiej by byly
> wkrecane w co druga kieszen... i reszte, czyli DVD, FDD itd...
>
> przegladalem w komputroniku co mozna kupic i jest tego tyle, ze oczopląsu
> sie dostaje... mam kilka typów czy mozecie sie jakkolwiek wypowiedziec na
> ten temat ? :))
>
> zalezy mi na tym by byla bardzo cicha, bo czesto pracuje noca... moze
> [...]

To jest za wysoka półka dla mnie. I podejrzewam, że znaczną część ceny
płaci się za wygląd. Poza tym sama obudowa nie szumi, szumią elementy w
niej zainstalowane. Najwyżej niewystarczająco tłumi różne szumy i
drgania. Więc nie odpowiem na Twoje pytanie, tylko podziele się własnym
doświadczeniem.

Ostatnio złożyłem komputer na Core2Duo w bardzo przestrzennej i wygodnej
obudowie CoolMaster Cavalier za ok. 250 zł
(http://www.cooling.pl/product_info.php?cPath=107_109&products_id=772),
w środku siedzą 3 HDD - są zamocowane dosyć blisko siebie, ale wieje na
nie 80-mm wiatrak zainstalowany na przedniej ściance. Z tyłu chodzi
wiatrak 120 mm. Do tego cichy zasilacz, wymiana boxowego wiatraka na
procesorze na Arctic Cooling Freezer 7 (przy okazji jego konstrukcja
wyraźnie poprawia przepływ powietrza w obudowie), wszystko puszczone na
obniżonych obrotach. Przy 100% obciążeniu obu rdzeni procesora prędkość
obrotowa wiatraka na nim nie przekracza 1000 ob./min przy temperaturze
rdzenia w granicach 55 stopni. Wiatrak ten przy takich obrotach jest
absolutnie bezgłośny - nie odczuwam żadnej potrzeby zainstalowania
chłodzenia wodnego. (Ale Core2Duo to mało grzejący się procesor.) Karta
graficzna z chłodzeniem pasywnym. Aha, musiałem okleić boki obudowy od
środka matami bitumicznymi (4 szt. po 5,30 zł), bo coś minimalnie
rezonowało na niskiej częstotliwości.

Absolutnie bezgłośne to nie jest, ale w dzień praktycznie komputera nie
słychać, a w nocy jest na tyle cichy, że spokojnie śpię w odległości 3m
od niego.

Pozdrawiam,

Piotr