Re: Nagrywarka DVD ... - c.d.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 22:24:14 MET

"Zbychu" ejq75h$537$1@nemesis.news.tpi.pl

> Niestety "nowe" Toshiby to już podobno nie ta jakość.

Nie podobno, ale to już zupełnie coś innego. Kiedyś czytałem płacze i żale
użytkowników Samsungów i szczerze mówiąc myślałem sobie wówczas -- 'co za
idiota kupuje Samsunga... Przecież to nie ma prawa pracować poprawnie'...
No i kupiłem Toshibę-Samsunga -- nagrywarkę DVD. Oberwałem za swoje myślenie
o owych kupcach Samsungów, bo to naprawdę **do niczego** to nie przydaje się.
Nawet jest gorsze od czytnika, bo czasami nie czyta nagranych przez siebie płyt
(choć czytnik DVD, podpięty do tej samej tasiemki, co owa nagrywarka je czyta)
a do zgrywania CDDA (jak chyba sam zauważasz) lepszy jest czytnik, który nie
buforuje czytanych danych.

Na usprawiedliwienie dodam, że zamawiając Toshibę -- nie wiedziałem, że kupię
Toshibę-Samsunga, a nawet po kupnie nie zdawałem sobie sprawy z tego, że to
jest zupełnie bezwartościowe. No -- może obudowa się do czegoś przydaje. :)
I awaryjnie do przeczytania płyty, gdy niczego innego nie ma pod ręką.

Warto zauważyć, że dziś nagrana i zweryfikowana płyta TDK -- jutro (dosłownie
jutro) może być nieczytelną. Taką jedną nagrałem w dniu, w którym oddałem
sprzedawcy swoją nagrywarkę razem z ,,listem rozwodowym'', powołując się
na polskie prawo, zapisane w ustawie, której treść znajduje się na przykład tutaj:

  http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/ReadMePlease.htm

W tej chwili link jest nieaktywny i jeśli nie będzie aktywny
jutro przez kilka godzin -- może postawię treść ustawy obok.

Oczywiście nie jest to jedyna ,,zła płyta''. Można powiedzieć, że na jedną
zapisaną -- mam cztery popsute. :) Ta akurat, o której wyżej napisałem, jest
najciekawsza, bo w dniu nagrania było OK, a następnego dnia nie mogłem już
je przeczytać. :) Pozostałe (o ile uda się je zapisać) trzymają dłużej, ale
nie dłużej niż po pół roku :) pojawiają się błędy, podczas gdy te płyty
powinny wytrzymywać od 30 do 100 lat, a ja nagrywam na najlepszych.

--spacja
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |