Re: Jakie chłodzenie na Radeon 9800 Pro?

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 16 Nov 2006 - 15:31:52 MET

> bardzo zły pomysł, co sam stwierdzisz przeglądając różne fora lub
> rozmawiając z ludźmi zajmującymi się naprawami kart graficznych. samo
> chłodzenie jest ok, tylko sposób jego mocowania powoduje uszkodzenie
> karty pod chipem - rozwarstwia się, pęka itd. niestety, sam w ten sposób
> straciłem swojego radka 9800 pro.... po fakcie wiem, że trzeba
> przymocować wentyl w inny sposób, sam producent też zmodyfikował klamrę
> w pewnym momencie, ale w żaden sposób nie oznacza tego na opakowaniach,
> na oficjalnych stronach też nic nie znalazłem... ale też za bardzo nie
> [...]

To nie prawda, uszkodzenia wynikają ze zbyt mocnego dokręcenia radiatora!
W ten sposób można uszkodzić praktycznie wszystko, łącznie z CPU.
Trzeba to mocować z wyczuciem. GPU w r9800 ma metalową osłonkę
i mocne dokręcenie radiatora nie daje żadnego pozytywnego efektu.

Niestety ramka (osłonka) nie zawsze jest idealnie umieszczona
i czasami radiator nie przylega dokładnie do GPU.
Wtedy, albo trzeba naładować dużo pasty, albo ściągnąć ramkę (co jest trudne
i ryzykowne).

Do tej karty jest to bardzo dobre (bo tanie :) ) chłodzenie.

TM