Re: Jakie chłodzenie na Radeon 9800 Pro?

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Thu 16 Nov 2006 - 22:43:56 MET

Tomek wrote:

> To nie prawda, uszkodzenia wynikają ze zbyt mocnego dokręcenia radiatora!
> W ten sposób można uszkodzić praktycznie wszystko, łącznie z CPU.
> Trzeba to mocować z wyczuciem. GPU w r9800 ma metalową osłonkę
> i mocne dokręcenie radiatora nie daje żadnego pozytywnego efektu.
>
> Niestety ramka (osłonka) nie zawsze jest idealnie umieszczona
> i czasami radiator nie przylega dokładnie do GPU.
> Wtedy, albo trzeba naładować dużo pasty, albo ściągnąć ramkę (co jest trudne
> i ryzykowne).
>
> Do tej karty jest to bardzo dobre (bo tanie :) ) chłodzenie.

> [...]
ok, tyle, że nie była to moja pierwsza karta w życiu i nie pierwszy
radiator jaki montowałem - uwierz mi, nie było za mocno dokręcone, tym
bardziej, że zamiast oryginalnych metalowych założyłem plastikowe
nakrętki, które urywają się, gdy są za mocno dokręcane; taki patent
jakiś. ludzie z mtec'a sami wpadli na to jaki miałem radiator po
obejrzeniu karty, wielu takich jak ja przejechało się na tym chłodzeniu.
to nie polega na sile dokręcenia tylko na rozkładzie sił gdy nagrzeje
się chip, pcb i radiator - efekt dla radka był fatalny. a miesiąc
działało bez zarzutu.