Re: Pytanie - udostepnianie sieciowe skanera

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 12 Nov 2006 - 03:36:42 MET

Użytkownik "Comandos" <de_pio@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ej06hq$jrn$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Mam taki problem - isnieje potrzeba udostępnienia skanera jako urządzenia
> poprzez małą firmową siec lan. O ile z drukarkami nie ma problemu (jak i
> katalogami/plikami) to interesuje mnie sprawa udostępniania właśnie
skanera.
> Czy rozwiązaniem jest tworzenie jakiś wirtualnych pulpitów (zdalnych) czy
> istnieje jakieś prostsze rozwiązanie. Do tej pory się nie spotkałem
nigdzie
> z takim rozwiązaniem ale swego czasu jakiś Microsoftowy guru powiedział,
że
> [...]
widze, ze chlopaki tutaj proponuja dosc zaawansowane rozwiazania, ale moze
moja informacja tez sie przyda...
Otoz jednym z moich ostatnich zakupow byla drukarka HP Photosmart 2570
(wbudowany skaner) z interfejsem sieciowym.
I jedna rzecz bardzo mi sie w niej spodobala - obsluga skanera przez strone
www - zero jakiegokolwiek problemu, zadnych konfiguracji, sterownikow itp...
Odpalasz Internet Explorera (na innych nie sprawdzalem) i skanujesz zdalnie,
a nastepnie zapisuje to do PDFa lub obrazka..
Tylko ostrzegam, ze to jest rozwiazanie bardzo proste, praktycznie zero
mozliwosci konfiguracji..
Jak na razie, jedyna wada tego rozwiazania, to przystosowanie tylko do rynku
amerykanskiego, a co za tym idzie - tylko format papier Letter, nie ma
mozliwosci ustawic na A4 (rozmawialem z technikiem HP w tej sprawie). Ale
jesli uzywasz papieru z marginesami, to nie bedzie to jakas specjalna
przeszkoda...

Ale oczywiscie, nie pomaga to na juz zakupione skanery :)

Pozdrawiam
Michal