Re: wymina sprzętu a licencja windows

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 10:10:30 MET

Użytkownik "Michal AKA Miki" <jakistammichal@z.onetu.pl> napisał w
wiadomości news:ej3itp$hd4$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "gg" <dddd@ddd.d.> napisał w wiadomości
> - techniczne zabezpieczenia dla wspomnianej licencji - te jak widac mozna
> zlamac... tylko co z tego, skoro system przestaje byc legalny... Podobnie
> mozesz sobie kupic poleasingowke z Holandii z nalepka Windows... Fakture
> masz, nalepke masz, a system nadal nielegalny... no nieprawdopodobne
> ?:)...

Ano, nieprawdopodobne. Wprowadzasz człowieka w błąd. Komputer z systemem w
wersji OEM można legalnie odsprzedać przenosząc na nowego nabywcę prawo do
użytkowania tegoż systemu. Wielokrotnie już podawałem link do stosownego FAQ
: http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/default.mspx .

A co do tej nieszczęsnej płyty głównej to ja nie przypominam sobie zapisu w
licencji odnoszącego się do tego właśnie elementu komputera. ZTCW została
ona wykorzystania jedynie w celach technicznych, żeby można było w sposób
jednoznaczny powiązać konkretny komputer z zainstalowanym na nim
oprogramowaniem. Czyli że jest ona jedynie podstawą do udzielenia bądź nie
udzielenia zgody na AKTYWACJĘ produktu. Zresztą obecne licencje OEM w ogóle
nie wiążą już systemu operacyjnego jak kiedyś z jakimś "niezbędnym elementem
komputera", można je już zakupić bez myszki, karty sieciowej, czy innego
podzespołu jedynie mydlącego oczy i wprowadzającego zamieszanie i
niejasności interpretacji umowy. Dziś jedyną różnicą pomiędzy wersją OEM a
zwykłą jest kwestia kto będzie udzielał pomocy technicznej użytkownikowi. A
nie kwestia powiązania ze sprzętem.

Reasumując, IMO jeżeli posiada się wszystkie wymagane atrybuty legalności
(co najmniej 2 spośród trzech: dowód zakupu, nośnik, nalepka), a producent
systemu w ten czy w inny sposób udzieli zgody na aktywację, to system jest
legalny. Koniec kropka. A kwestię wyrzutów sumienia pozostawmy naszemu
duszpasterzowi.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/