Re: Asus P5B Deluxe, P5W DH Deluxe czy P5WD2 Premium?

Autor: JCZ <jacekcz7_at_go2.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 10:35:43 MET

> Zastanawiam się nad płytą główną. Zdecydowałem się na Asusa ale mam
> problem z wyborem. Czy ktoś używa którejś z tych płyt i może opisać swoje
> z nią doświadczenia, którą wybrać i dlaczego właśnie tą?

Witam ...

Posiadam płytę P5b. Przyznam, że początki były trudne. Chodzi głównie o
niedopracowany bios.
Kolejne aktualizacje i problemy znikały.
W dalszym ciągu jednak pozostał u mnie jeden problem.
Płyta ta niepoprawnie współpracuje z pamięciami Patriot Extreme PC2-8000.
Po nieudanym OC mam czarny ekram. Wkładam wtedy Kingstona 512MB ustawiam
parametry manulanie wyłączam kompa i wkładam pamięci patriot.
Po restarcie komputer działa poprawnie.
Niestety ale nie da się wykorzystać pełnych możliwości tych pamięci. Płyta
ustawia zawyżone timingi a po ustawieniu niższych manualnie jest zwis.
FSB 400 i pamieci tylko na 800 chociaż 1000 powinno zadziałać bo pamięci
dadzą radę.
Dodam, że płyta P5WD2 (posiadałem wczesniej) pamieci poprawnie wykrywała i
nie było problemów.

Ogólnie płyta jest jednak godna polecenia chociażby ze względu na OC.
Denerwujący może być natomiast "podwójny" start.
U mnie C2D 2.13@3.4, chłodzenie WC

pozdrawiam

J.Czajka