4 kosci i DualDDR

Autor: Yoghurt <joghurt_at_op.pl>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 11:31:53 MET

Witam,
ja mam takie pytanko. Posiadam plyte ASUS'a P5P800 SE. Zapiete mam pod nia
2 kosci TwinMOS'a 2x512MB 400MHz, ktore pracuja teraz swietnie w
DualDDR'rze. Mam ochote dokupic jeszcze 2 identyczne kosci i zastanawiam
sie czy DualDDR przez przypadek mi nie zdechnie.

Odwolujac sie do tego co jest w instrukcji - powinien zdechnac, ale moze
praktyka jest inna.

No a co w tej instrukcji. Na stronie 2-15 znajduje sie taka lista
"Qualified Vendors List". No i przy moich kosciach TwinMOS 512 pisze
wyraznie ze "supports on pair of modules inserted into either the yellow
slots or the black slots as ONE pair of Dual-channel memory configuration"
ale pisze tez, ze NIE OBSLUGUJE opcji "support for 4 modules inserted into
the yellow and black slots as TWO pairs of Dual-Channel memory
configuration". Czyli wisi czarno na bialym, ze jak zapne 4 kosci 512 to z
DualDDR'em sie pozegnam. No i tak jestem teraz w kropce i boje sie dokupic
2 kosci - a potrzebuje tej predkosci (zajmuje sie modelowaniem sieci
neuronowych - a tu kluczowa jest wlasnie predkosc pamieci). Co o tym
myslicie? Kupic 2x1024, a te 512-stki sprzedac czy dokupywac te dodatkowe 2
kosci (tak bylo by mi wygodniej - to oczywiste, bo moge to zalatwic od
razu). Moze ktos to ma sprawdzone?

Pozdrawiam
Yoghurt